הסדרת מעמד לבני זוג ידועים בציבור

צביקה הופמן דיני הגירה 0 תגובות

ידועים בציבור הינם זוגות, אשר בחרו לחיות יחד, לקיים מסגרת משפחתית, משק בית משותף ומגורים תחת קורת גג משותפת, ללא נישואין. במדינת ישראל גם זוגות מאותו מין העונים לדרישות הנ"ל  הינם "ידועים בציבור" על כל המשתמע מכך.

הסדרת מעמד לבן הזוג הזר של אזרח ישראלי, (ללא נישואין), יינתן דרך שלביו של ההליך הנקרא "ההליך המדורג", הליך זה הינו  מורכב ורווי שלבים, נמשך לאורך שבע שנים, בסופם אם יצליחו השניים לעמוד בכל דרישותיהם של משרד הפנים יוסדר מעמדו של האזרח הזר בישראל והוא צפוי לקבל מעמד קבע ואף אזרחות ישראלית.

שלב הכניסה להליך והגשת הבקשה, הינו החשוב ביותר, על בני הזוג להוכיח את כנות הקשר על ידי ראיות שונות אותם יציגו במשרד הפנים ועריכת ראיונות טרם כניסתם להליך ולאורך כל שלביו, הנטל הרובץ על זוג ידוע בציבור הינו גדול יותר לעומת זוגות נשואים.

בעת הגשת הבקשה ורק כאשר השתכנע משרד הפנים בכנות הקשר, יעניק הוא לבן הזוג הזר אשרת שהייה זמנית למשך שנה, עמה גם יוכל בן הזוג הזר גם לעבוד.

לאחר תקופה של שנה במהלך שלוש שנים, על הזוג להגיע למשרד הפנים להציג מסמכים ראיות ולעבור ראיונות מקיפים בנוגע לכנות הקשר הזוגי. רישיון השהייה הזמני יחודש בתום כל שנה, במהלך שלוש השנים הראשונות אם השתכנע משרד הפנים בכנות הקשר.

לאחר שלוש שנים, ובתום בדיקה מדוקדקת עמידה בקריטריונים נוקשים, הצגת ראיות, מסמכים ,עריכת ראיונות לבני הזוג ושכנוע משרד הפנים בכנות הקשר, ישודרג מעמדו של בן הזוג הזר למעמד של תושב ארעי, למשך שנה כל פעם, ולמשך תקופה של ארבע שנים, בתוכם ימשכו הבדיקות הקפדניות ראיונות והצגת ראיות של בני הזוג ככל שידרוש משרד הפנים. בסוף תקופה של שלוש שנים עם אשרת השהייה הזמנית וארבע שנים כתושב ארעי, שבע שנים בסך הכל, יכולים בני זוג להגיש בקשה לקבלת רישיון לישיבת קבע בישראל עבור בן הזוג הזר.

חשוב לציין כי במהלך הגשת הבקשה ולאורך כל שלבי ההליך יכולים להיווצר קשיים בירוקרטיים מערכתיים או חוסר שביעות רצון מכנות הקשר מצד משרד הפנים.

על כן חשוב מאוד  עורך דין מומחה בקיא ובעל ניסיון רב בתחום אשר יעניק לכם מעטפת משפטית הטובה ביותר, יהיה עמכם לאורך כל ההליך, מהגשת הבקשה הראשונה, הכנה לראיונות, איסוף ראיות ומסמכים לתמיכה בבקשתכם ובמידת הצורך יעניק לכם ייצוג משפטי מהטובים ביותר בערכאות השיפוטיות,בבתי הדין וועדות השונות מהטובים ביותר.

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *