זקוקים לעזרה סיעודית? הדברים שצריך לדעת על העסקת עובד זר באופן פרטי

העסקת עובד זר באופן פרטי

אם אתם או מי מהקרובים לכם זקוקים לעזרה סיעודית, אך אינכם זכאים לגמלת סיעוד מביטוח לאומי, תוכלו בכל זאת, בכפוף לתנאים מסוימים, להעסיק עובד זר. ריכזנו עבורכם בפסקאות הבאות כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך אל העסקת עובד זר באופן פרטי.

העסקה כחוק של עובד זר באופן פרטי

החוק הישראלי איננו מתיר לכל אדם להעסיק עובד זר כראות עיניו. מבחינה זו, הפרוצדורה של העסקה פרטית של עובד זר בסיעוד איננה שונה מהותית מזו החלה על מי שזכאים לגמלת סיעוד. גם כאן, תדרשו לעמוד בתנאים לקבלת היתר העסקת עובד זר, להירשם בלשכה פרטית בעלת רישיון להבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים בסיעוד, לקיים את תנאי ההעסקה הקבועים בחוק ביחס לעובדים זרים בתחום הסיעוד וכמובן, לכבד את הזכויות הקבועות לעובד הזר על פי החוק.

העסקת עובד זר באופן פרטי דורשת היכרות עם ההליכים ועם תנאי ההעסקה המחייבים בחוק. המומחים שלנו ישמחו להעניק לכם הכוונה וליווי מקצועי מעולה בדרך שלכם להעסקת עובד זר.
פנו אלינו לפגישת ייעוץ חינם! השאר פרטים או התקשר 08-999-9050

הדרישה לקבלת היתר העסקה

כפי שכבר ציינו, גם לצורך העסקה פרטית של עובד זר בסיעוד יהיה עליכם להוציא היתר מתאים להעסקת עובד זר. לשם קבלת ההיתר יהיה עליכם לפנות בבקשה מתאימה לאגף ההיתרים בענף סיעוד של רשות האוכלוסין וההגירה בצירוף מספר טפסים ומסמכים. במסגרת בחינת הבקשה להיתר, תבחן רשות האוכלוסין וההגירה האם מתקיימים התנאים המצטברים הבאים ביחס למטופל:

• הוא אינו שוהה במסגרת מוסדית, למעט בדיור מוגן שאין בו שירותי סיעוד או באשפוז יום.
  • נמצא שהוא זקוק למטפל סיעודי שיועסק במשרה מלאה לפחות.
  • מצבו עונה על התנאים שנקבעו על פי גילו – לרוב יהיה צורך בביצוע מבחן תלות (ADL) הבוחן את רמת התפקוד והעצמאות של המטופל בתחומים שונים.
הרשמה בלשכה פרטית מורשית

לאחר קבלת ההיתר מרשות האוכלוסין וההגירה, יהיה עליכם לפנות לאחת הלשכות הפרטיות לענף הסיעוד המורשות על ידי רשות האוכלוסין וההגירה להבאה, תיווך וטיפול של עובדים זרים. הלשכות הפרטיות מחויבות לסייע לכם לאתר עובד סיעודי זר על פי הצרכים של המטופל, לסייע בהסדרת אשרת העבודה, לדאוג לביקור עובד סוציאלי בחודש הראשון וכן בהמשך ההעסקה ועוד. שימו לב, אפילו אם מצאתם עובד זר באופן עצמאי הוא ואתם כמעסיקיו, חייבים להיות רשומים באחת הלשכות הפרטיות המורשות, ללא הרשמה כנדרש תחשבו כמפרים את תנאי היתר ההעסקה.

עובד זר – תנאי עבודה ישראלים

בין אם מדובר בהעסקה פרטית או אחרת, החוק קובע כי עובד זר זכאי לתנאי עבודה להם זכאי עובד ישראלי. לפיכך, העובד הזר המועסק על ידך, זכאי לקבל ממך שכר חודשי הכולל תשלום של לכל הפחות שכר המינימום הקבוע במשק, דמי הבראה, ימי חופשה כחוק ופדיון ימי חופשה, הפרשות לפנסיה ולפיטורין וכיו"ב. החוק מאפשר לך לקזז ולנכות הוצאות מסוימות משכרו החודשי של העובד הזר ובין היתר, השתתפות בהוצאות מגורים, חשבונות, ביטוח רפואי ומפרעות שונות, כולן בהגבלה לסכום או שיעור מסוים מההוצאה.

הכר את הזכויות הפרטניות לעובד זר בסיעוד

בנוסף לתנאי העסקה שפירטנו, העובד הזר זכאי לשורה של זכויות נוספות שעוגנו בחוק ובין היתר, ליום מנוחה של 25 שעות בשבוע ולימי חג בהתאם לדתו, זכות למגורים הולמים וזכויות הנוגעות להריון או הטרדה מינית. כמו כן, עליך כמעסיק לרכוש עבור העובד הזר ביטוח בריאות פרטי הכולל את השירותים הקבועים לעניין זה בחוק. זכור כי בתור מעסיק פרטי, עליך לדאוג לכך שהעובד הזר שלך יוכל ליהנות מכלל זכויותיו. הפרת תנאי ההעסקה או זכות המוקנית לעובד הזר, הן עבירה על החוק שעלולה לגרור כנגדכם קנסות ועונשים אחרים.

2 תגובות על “זקוקים לעזרה סיעודית? הדברים שצריך לדעת על העסקת עובד זר באופן פרטי”