זקוקים לעזרה בטיפול ביקירכם? כיצד להוציא היתר להעסקת עובד זר

היתר להעסקת עובד זר

כאשר אדם יקר לנו הופך לסיעודי, מדובר במכה קשה וכואבת. פרט להתמודדות עם הידרדרות במצב הבריאותי של אדם קרוב וההסתגלות לתנאים החדשים, משפחות רבות מתמודדות לבדן עם הנטל הכבד של הענקת טיפול אינטנסיבי מסביב לשעון. חלוקת מטלות ו"משמרות" טיפול בין בני המשפחה, שעות ארוכות של ישיבה לצד מיטת הקרוב ובין לבין דאגה להליכים בירוקרטים רבים, הם מנת חלקם של אנשים רבים שמטפלים ביקיריהם הסיעודיים. אם אתם מצויים במצב כזה, הסתייעות בעובד זר עשויה להיות מתאימה ונכונה עבורכם ועבור יקירכם. אבל, כשלב ראשון יידרש לכם לצורך כך היתר מרשויות המדינה. כדי להכין אתכם היטב לתהליך, ריכזנו בשורות הבאות את הדברים שתצטרכו לדעת לצורך קבלת היתר להעסקת עובד זר. שאלת הזכאות לקבלת ההיתר

מעוניין להוציא היתר להעסקת עובד זר? רק המומחים שלנו במשרד הופמן רוז ידעו להעניק לכם ליווי מקצועי ובלתי מתפשר לצד רגישות ויחס אישי, עד לקבלת ההיתר המיוחל. לפגישת ייעוץ חינם השאר פרטים או חייג 08-999-9050.

העניין הראשון הטעון בירור, עוד לפני הפנייה לרשות האוכלוסין וההגירה, המטפלת בהענקת היתרים להעסקת עובדים זרים, הוא שאלת הזכאות. מה זה אומר בעצם? החוק הישראלי מגביל את האפשרות לקבל היתר העסקה לעובד זר בענף הסיעוד ובוחן שלושה תנאים מצטברים לזכאות:

1. המטופל אינו שוהה במסגרת מוסדית (למעט בדיור מוגן שאין בו שירותי סיעוד או באשפוז יום).
  2. מטופל זקוק למטפל סיעודי שיועסק במשרה מלאה לפחות.
  3. מצבו של המטופל עונה על התנאים שנקבעו על פי גילו או המעמד שבו הוכר בביטוח לאומי (כדוגמת נפגעי פעולות איבה, נכה עבודה, קצבת ילד נכה, או קצבת שירותים מיוחדים).

ביחס לתנאי השלישי, אם יקירכם הוא מבוגר מגיל פרישה ומעלה, הזכאות תוכל להתבסס על תוצאות "מבחן תלות" שנערך במסגרת תביעה לקבלת גמלת סיעוד.

בקשה לביצוע מבחן תלות על ידי רשות האוכלוסין וההגירה

מבחן התלות (המוכר כ-ADL) נועד להעריך מספרית את רמת התפקוד והעצמאות של יקירכם בפרמטרים של אכילה, רחצה, ניידות, היכולת לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט. גם אם יקירכם אינו זכאי לגמלת סיעוד מטעמים של גובה הכנסה, הוא יכול להיות זכאי להיתר, בכפוף לתוצאות מבחן תלות ייעודי לצורך קבלת היתר העסקה לעובד זר. במצב כזה, לאחר שתגישו את בקשתכם לקבלת ההיתר להעסקה, תצטרכו לפנות בבקשה לביצועו של מבחן התלות ייעודי על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. ההערכה המספרית המתקבלת בפרמטרים השונים שבודק המבחן וההערכה הכללית שמתקבלת בסיכום, הם שיקבעו במקרים הללו את עצם הזכאות לקבלת ההיתר.

הגשת בקשה לקבלת היתר העסקה

הבקשה להיתר שתגישו לאגף ההיתרים בענף הסיעוד של רשות האוכלוסין וההגירה תהיה הבסיס לבחינת הזכאות שלכם על ידי הרשות והיא צריכה לכלול את הטפסים הבאים, ממולאים על ידכם כנדרש:

1. בקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר – הכוללת את פרטיו האישיים של המטופל ושל המעסיק, פרטים על המגורים ומידע הנוגע לעצם הזכאות לקבלת ההיתר.
  2. התחייבות מעסיק – הצהרה על מודעות המעסיק לחובותיו החוקיות כלפי העובד הזר.
  3. הצהרת ויתור על סודיות רפואית של המטופל.

מסמכים נוספים שתדרשו לצרף לבקשה:

• אישור על תשלום אגרת הבקשה בסך 300 ₪ (נכון למאי 2017).
  • צילום תעודת הזהות של המטופל והמעסיק.
  • אישור אפוטרופסות עבור מטופל שהוא חסוי.
  • מסמכים כתלות בנסיבות הבקשה – לדוגמה, אישור לחולה העומד להשתחרר ממוסד סיעודי או אישור זכאות לנכה מביטוח לאומי.

מסורבי כניסה לישראל