בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל – האם זה אפשרי? ואיך עושים את זה?

צביקה הופמן הוצאה לפועל 3 תגובות

בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל

במשרדנו אנו פוגשים מדי יום לקוחות רבים שמנהלים את חייהם כשתיק או תיקי הוצאה לפועל מרחפים כעננה מעל ראשם. מי שחווה את הדבר על בשרו יודע, שלהיות חייב בהוצאה לפועל מלווה בלא מעט חששות, לחץ וחוסר אונים. בין אם התיק נפתח לא מזמן או שהוא מתנהל שנים ארוכות, ישנה לא פעם תחושה שמדובר בבוץ תובעני, במסע ייסורים שאין לו סוף. לכן, רבים מתפלאים לגלות שישנם מקרים לא מעטים שבהם מוגשת ומתקבלת בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל על ידי החייב. לשמחתנו, זכינו במהלך השנים להוביל לקוחות רבים אל עבר אותו סיום מיוחל, סגירת תיק ההוצאה לפועל שהתנהל כנגדם. ריכזנו עבורכם את מה שחשוב לדעת על בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל. 

באילו מצבים נסגר תיק הוצאה לפועל ללא בקשה?

ישנם שני מצבים בהם נסגר תיק ההוצאה לפועל על ידי לשכת ההוצאה לפועל וללא צורך בבקשה מיוחדת – 

(1) כאשר החייב שילם את מלוא החוב בתיק או כאשר הסתיים ביצוע פסק הדין.

(2) כאשר חלפו שנתיים מהמועד האחרון שבו בוצעה פעולה כלשהי בתיק.

בשני המקרים הללו, לשכת ההוצאה לפועל תשלח לזוכה הודעה על הכוונה לסגור את התיק, ולמעט נסיבות מיוחדות, התיק ייסגר בתוך חודש ימים. 

מעוניין בפרטים נוספים על סגירת התיק שלך? <<פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם.>>

באילו מקרים יש לבקש לסגור את התיק?

פרט לשני המצבים שפרטנו, במצב שבו החייב והזוכה הגיעו להסדר מחוץ להוצאה לפועל, הזוכה נדרש להודיע על ההסדר ללשכה בתוך שבעה ימים ממועד קבלת התשלום, ולבקש מהלשכה לסגור את התיק. 

לחייב עומדת האפשרות להגיש בקשה לסגירת התיק במקרים הבאים –

  • הגעתם להסדר עם הזוכה וביצעתם אותו אך התיק לא נסגר על ידי לשכת ההוצאה לפועל.
  • ביצעתם את כל שנדרש על פי פסק הדין שעל בסיסו נפתח התיק. 
  • התנגדות לביצוע שטר או התנגדות לתביעה על סכום קצוב שהגשתם התקבלה.
  • טענת פרעתי שטענתם התקבלה.

האם ניתן לבקש לסגור תיק מזונות?

כאשר אנו עוסקים בתיקי מזונות המצב מורכב יותר גם ביחס לאפשרות לבקש לסגור את התיק. החוק קובע כי תיק מזונות לא ייסגר לבקשת חייב גם לאחר תשלום החוב, כל עוד מבחינה חוקית על החייב לשלם מזונות גם בעתיד. אם מדובר במצב שבו הסתיימה החובה החוקית לשלם מזונות בעתיד, ניתן יהיה להגיש בקשה לסגירת התיק גם בתיק מזונות.

מה צריכה לכלול בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל?

במקרה שישנו צורך להגיש בקשה לסגירת תיק ההוצאה לפועל המתנהל כנגד החייב, יש להגיש את הבקשה ללשכת ההוצאה לפועל על גבי טופס ייעודי ובצירוף הנימוקים והאסמכתאות הרלוונטיים לבקשה – הסכם בין הצדדים, החלטת בית משפט, הוכחה על העברת תשלום לזוכה וכיו"ב.

האם ניתן לסגור תיק מתוך תיק איחוד או עבור חייב ספציפי?

ניתן להגיש בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל עבור כל אחד מהמקרים הבאים:

  1. בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל – בקשה זו עוסקת בתיק כולו וביחס לכל החייבים בו. החלטה לקבל את הבקשה במקרה כזה תביא לסגירתו הכוללת של התיק.
  2. בקשה לסגירת תיק עבור חייב ספציפי – כאשר קיימים מספר חייבים בתיק ניתן להגיש בקשה לסגור את התיק ביחס לאחד מהם. במקרה שתתקבל הבקשה, התיק ימשיך להתנהל כנגד החייבים האחרים אך החייב שעבורו הוגשה הבקשה לא ייכלל בו עוד.
  3. הוצאת תיק פרטני מאיחוד וסגירתו – זוהי בקשה להביא לסגירתו של תיק מסוים מתוך תיק האיחוד. את הבקשה יש להגיש בתיק הפרטני וחובה לכלול פירוט של נימוקי הבקשה.

כלומר, ניתן לסגור תיק אחד מתוך תיק האיחוד או למחוק חייב מסוים מתיק שימשיך להתנהל. במקרים אלה חשוב לציין את הבקשה המתאימה על גבי הטופס ולכלול הנמקה מתאימה ואסמכתאות. רצוי לקבל ייעוץ וליווי משפטי על מנת להבטיח ככל הניתן את סיכויי ההצלחה של הבקשה.

מה קורה לאחר הגשת הבקשה?

הבקשה מוגשת ללשכת ההוצאה לפועל והיא מועברת לעיון ולהחלטת רשם ההוצאה לפועל. הרשם ייבחן את הבקשה, הנימוקים והאסמכתאות שהוגשו במסגרתה וייתן את החלטתו בנושא בתוך 45 ימים.

האם תיק סגור יכול "לקום לתחייה"?

החוק קובע כי תיק שנסגר יופסקו ויבוטלו כל ההליכים בו ויוסרו עיקולים והגבלות שהוטלו במסגרתו. כאשר התיק סגור לא ניתן להגיש במסגרתו בקשות ורשם ההוצאה לפועל לא ידון בבקשות שהוגשו במסגרתו ולכן סגירת תיק היא סופית ולא ניתן לפתוח מחדש תיק שנסגר. יחד עם זאת, במצב שבו ההחלטה על סגירת התיק נעשתה במעמד החייב בלבד כאשר הזוכה התמהמה במתן התייחסותו. במצב כזה, לזוכה תהיה אפשרות להגיש התנגדות להחלטה על סגירה בתוך 7 ימים ממועד ההמצאה. הרשם רשאי לקבל את ההתנגדות ובמקרה כזה ייפתח התיק מחדש. כמו כן, במקרים מסוימים הזוכה יוכל לבקש לפתוח תיק הוצאה לפועל חדש בהתבסס על אותו פסק דין, למשל כאשר במסגרת התיק שנסגר לא בוצע פסק הדין במלואו.

כיצד ניתן להתמודד עם תיק שנפתח מחדש?

כאמור, במצב שבו הזוכה מתנגד לסגירת התיק הוא יפנה בבקשה לרשם ההוצאה לפועל אשר ידון בבקשה ויחליט בה לגופה על פי שיקול דעתו. על החלטתו זו של הרשם ניתן יהיה לערער בפני בית המשפט.

צוות המומחים של משרד הופמן רוז הוא בעל ניסיון רב ומוצלח במתן ייעוץ וליווי מקצועי לחייבים בהוצאה לפועל. 

מעוניין להביא לסגירת התיק כנגדך? יש לנו מה להציע! פנה עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

 

 

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

3 תגובות על “בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל – האם זה אפשרי? ואיך עושים את זה?”

  1. אריאל ריכטר

    שלום.
    ברצוני לדעת אם תיק הוצל״פ נסגר האם אפשר גם
    למחוק את העניין ב-Bdi או ששם הנושא ימשיך להיות קיים
    5 שנים?

  2. עביר

    ערב טוב
    שלום.
    ברצוני לדעת אם תיק הוצל״פ נסגר האם לו ותודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *