תשלום חוב למס הכנסה אינו גזרה משמיים

ערן רוז הוצאה לפועל, פשיטת רגל 0 תגובות

חוב למס הכנסה נוצר לרוב כתוצאה מחישוב לא נכון של סכום המס ששולם. אי לכך יש לבדוק מקורו בטרם נרוץ למשרדי המס על מנת לשלמו.  כאשר מדובר בשכיר, סכום מס ההכנסה מנוכה על ידי המעביד מהמשכורת ומועבר ישירות אל רשויות המס. לכן,לרוב, חובות למס הכנסה במקרה של שכיר, הם תוצאה של טעות בחישוב על ידי המעסיק שהובילה לכך שהסכום שנוכה נמוך מהסכום שאמור היה להיות משולם בפועל. כאשר מדובר בעצמאי, חוב למס הכנסה ייגרם במקרים בהם לא שולמו מקדמות מס במהלך השנה ולא בוצע תשלום מס שנתי ובמקרים בהם לא דווח כלל הדוח השנתי.

אם נקלעתם למצב בו נרשם לחובתכם חוב שכזה, יהיה עליכם לברר מהותו של החוב בטרם תבצעו תשלום חוב למס הכנסה.

אלה הדברים שחשוב שתדעו…

כיצד נוצרים חובות במס הכנסה?

ישנן נסיבות שונות שעשויות להוביל לצבירת חוב במס הכנסה. מניסיוננו, ניתן לאפיין את המקרים הללו באופן הבא:

  • הכנסות שלא דווחו – לרוב אלה מקרים בהם בעל החוב קיבל הכנסה נוספת על משכורתו ובין היתר, הכנסות משכר דירה, זכייה בפרס, שכר עבודה לא מדווח, הכנסות נכסים מחו"ל ועוד.
  • חישוב מוטעה של הכנסות השנתיות – דיווח שגוי שנעשה על ידי עובד שכיר או מעסיקו, עובד עצמאי, או ביטוח לאומי. כאשר החישוב השנתי של סכום ההכנסה היה נמוך מכפי שהיה בפועל, עשוי להיווצר חוב.
  • הגשת תיאום מס בשל ריבוי מעסיקים – כאשר שכיר מועסק על ידי מספר מעסיקים, באפשרותו לבקש הגשת תיאום מס על מנת להימנע מתשלום מס עודף. כאשר הדיווח במקרים אלה אינו תואם את ההכנסות בפועל, עלול להיווצר חוב למס הכנסה.
  • דוחות שנתיים שלא דווחו כנדרש למשרדי המס – לרוב עצמאיים אשר עסוקים במלאכת פרנסתם לא עומדים בזמנים להגשת הדוח השנתי במועד הנדרש על פי פקודת מס הכנסה. אי לכך ובהתאם לזאת פקידי השומה מוציאים להם שומה לפי מיטב שפיטה אשר במקרים רבים אינה משקפת את הכנסה הלכה למעשה.

העסק שלך נקלע לחובות? יכול להיות שגם אתה זכאי ל״תספורת״-בדוק עוד היום זכאותך למחיקה של עד 70% מחובות העסק >>>

 

כיצד ניתן לברר האם קיים חוב למס הכנסה?

אם בשנים האחרונות נכנסתם תחת אחת או יותר מהקטגוריות של המקרים השכיחים יותר לצבירת חוב במס הכנסה, רצוי לבצע בירור האם קיים לכם חוב. בירור ביחס לקיומו של חוב אינו שונה מבירור ביחס לבדיקת זכאות להחזר. לשם כך נדרש חישוב כלל ההכנסות לפי שנת המס ובחינת הסכום ששולם, אל מול הסכום שאמור היה להשתלם. במקרה בו התברר שסכום המס נמוך ביחס למה שהיה אמור להיות משולם בפועל, יהיה צורך לשלם את ההפרש שנותר. בעניין זה חשוב לקחת בחשבון שחוב למס הכנסה צובר ריביות והצמדות ועל כן, ישנה חשיבות רבה בפעולה מהירה לטיפול בחוב ובירור הסכום שיש לשלם על מנת שלא יכלול בתוכו רכיב של קנס שלגביו קיימת האפשרות להגיש הקטנה או ביטול למשרדי השומה.

האם ניתן לחלוק על קיומו של החוב או גובהו?

חישוב גובה המס שצריך כל אדם לשלם, עבור כל שנה, לוקח בחשבון כמות לא מעטה של פרמטרים. המורכבות הזו היא גם המקור לטעויות שמתרחשות לא פעם בחישוב הסכומים. בהחלט ייתכן שעל פי חוק מגיעות לכם נקודות מס כלשהן, או הטבות מס, שלא נלקחו בחשבון בחישוב. לכן, אנחנו נתקלים במקרים בהם דרישת חוב הפכה להחזר מס. במקרה שאתם סבורים שייתכן שנעשתה טעות בחישוב סכום החוב, רצוי לפנות למומחים בתחום שיוכלו לסייע לכם לעמוד על זכויותיכם. במקרים רבים ניתן יהיה לקבל החזר מס. 

כיצד מתבצע תשלום חוב למס הכנסה?

כאשר התקבלה הודעה מרשות המיסים או התעורר חשד לקיומו של חוב מס הכנסה, רצוי לפנות לאיש מקצוע בתחום המיסים על מנת שיחשב עבורכם את גובה החוב בצורה מקצועית ומדויקת. במקרים אלה ניתן לבצע את תשלום החוב באמצעות איש המקצוע. כאשר תשלום החוב נעשה לאחר שנשלח אליכם מכתב אודות החוב מרשות המיסים, תוכלו לשלם את החוב גם באופן עצמאי באמצעות פורטל התשלומים באתר רשות המיסים, או באמצעות שובר התשלום שנשלח לביתכם.  

במשרד הופמן רוז צוות עורכי דין בעלי ניסיון של 25 שנה במשרדי השומה, אשר מכירים את נבכי המערכת על בוריה ומומחים בליווי הליכי תשלום חוב וקבלת החזרים מרשויות המס.

יש לך חוב למס הכנסה? פנה אלינו היום לפגישת ייעוץ חינם.

    

    

 

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *