מהו הליך התנגדות לתביעה על סכום קצוב?

ערן רוז הוצאה לפועל, כללי 0 תגובות

אדם שנתבע בהוצאה לפועל בתביעה על סכום קצוב רשאי על פי החוק להתנגד לתביעה בפרק זמן של 30 ימים מיום קבלת האזהרה. התנגדות לתביעה על סכום קצוב יכולה לצאת כנגד עצם קיומו של החוב הנטען והן ביחס לאי עמידה בקריטריונים הקבועים בחוק לצורך הגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל. קבלת ההתנגדות לתביעה על סכום קצוב תביא לסיום ההליך ולסגירת התיק בקלות וביעילות ועוד לפני שהליכי ההוצאה לפועל מקבלים ביטוי ממשי בחיי החייב.

מהם הקריטריונים להגשת תביעה בסכום קצוב?

תביעה על סכום קצוב היא כזו המוגשת ישירות להוצאה לפועל מבלי שהוגשה קודם לבית המשפט. התביעה צריכה לעמוד בשני קריטריונים מרכזיים כדי שניתן יהיה להגיש אותה באופן הזה:

  1. סכום התביעה הוא קצוב – כלומר, מדובר בתביעה שהיא כספית ובסכום שניתן לנקוב בו או לחשב אותו בקלות באמצעות חישוב מתמטי פשוט.
  2. סכום התביעה אינו עולה על 75,000 ₪.
  3. התביעה מבוססת על חוזה או התחייבות שמעוגנים בכתב ומהווים ראיה כתובה לזכות כדוגמת, הסכם הלוואה או שהחובה לתשלום מבוססת על חיקוק. כדוגמת, חוב ארנונה לרשות מקומית.

אדם או רשות המעוניינים לבצע תביעה על סכום קצוב מחויבים להמציא לנתבע התראה על הכוונה להגיש את התביעה לביצוע בהוצאה לפועל ולא יוכלו להגיש את תביעתם עד שחלפו 30  ימים מיום שליחתה.

באילו מקרים ניתן להתנגד לתביעה על סכום קצוב?

נתבע שנפתח נגדו הליך לביצוע תביעה על סכום קצוב רשאי להגיש התנגדות לבקשת הביצוע בתוך 30 ימים מהיום שהומצאה לו האזהרה. במסגרת ההתנגדות הנתבע יוכל לטעון טענות בעלות אופי מהותי יותר – טענות ביחס לעצם קיומו של החוב או על בסיס נימוקים טכניים באופיים כדוגמת אי עמידה בתנאים הקבועים בחוק לשם הגשת תביעה על סכום קצוב.

כיצד מגישים התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב?

את התנגדות לתביעה על סכום קצוב יש להגיש בפרק זמן של עד 30 ימים ממועד המצאת האזהרה לחייב ללשכת ההוצאה לפועל. את הבקשה יש להגיש על גבי טופס ייעודי ולצרף אליה תצהיר חתום לאימות העובדות וכן מסמכים רלוונטים אשר מגבים את הטענות שהובאו בהתנגדות.

מה קורה אם חלף המועד להגשת ההתנגדות?

ניתן להגיש בקשת התנגדות גם אחרי שחלפו 30 הימים הקצובים בחוק לצורך כך, אך במקרה כזה יש להגיש בנוסף גם בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות וכן בקשה לעיכוב הליכים עד קבלת ההחלטה בהתנגדות שכן הליכי ההוצאה לפועל לא יעוכבו באופן אוטומטי כפי שמתרחש בהגשת ההתנגדות במועדה.

מה הצעד הבא לאחר הגשת ההתנגדות?

ההתנגדות מוגשת בלשכת ההוצאה לפועל ומועברת משם לבית המשפט המוסמך לדון בה. לאחר הגשת ההתנגדות בלשכת ההוצאה לפועל, בהנחה שההתנגדות הוגשה במועד וכפי שנדרש, הרשם יצווה על עיכוב ביצוע ההליכים בתיק ההוצאה לפועל ויעביר את הבקשה והמסמכים לבית המשפט הרלוונטי. בית המשפט הוא שידון בהתנגדות במסגרת הליך משפטי מהסוג המכונה "סדר דין מקוצר". לאחר בחינת ההתנגדות בית המשפט ייתן את פסק דינו ויכריע האם לדחות את ההתנגדות או לקבל אותה.

 

צוות המומחים של משרד הופמן רוז הוא בעל ניסיון רב ומוצלח במתן ייעוץ וליווי מקצועי לחייבים בהוצאה לפועל.

מעוניין להתנגד לחוב? פנה עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

    

 

    

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *