חובות מע״מ לעסק – כיצד ניתן להתמודד?

law-hr הוצאה לפועל, פשיטת רגל 0 תגובות

תשלום חובות מע״מ

כל עסק שאינו "עוסק פטור" מחויב בהגשת דו"ח למע"מ אחת לחודש או חודשיים ובהעברת תשלומי המע"מ שגבה מלקוחותיו. חובות מע״מ עלולים להיווצר כתוצאה מקנסות אזרחיים או מנהליים שהוטלו בגין אי דיווח של העסק למע"מ במועד, או כאשר העסק לא העביר את תשלומי המע"מ במועדם. מדובר בחובות שצוברים הצמדות וריביות ואף עלולים להוביל לנקיטת הליכים פליליים והליכי גבייה אגרסיביים, הכוללים עיקולים והגבלות. כל אלה עלולים לסבך את העסק, לעיתים עד למצב של קריסה מוחלטת. לכן, אם העסק שלכם סוחב על גבו חוב למע"מ, חשוב מאוד לפעול במהרה לתיקון המצב וסגירת החוב.

כיצד תוכלו לדעת אם לעסק שלכם יש חובות מע״מ ?

משרד המע"מ האזורי בו נפתח ומתנהל תיק העסק ישלח הודעה אודות החוב לכתובת המעודכנת של העסק. לעיתים תתלווה למכתב גם שיחת טלפון לעדכון. כאשר אינכם בטוחים האם נעשה ניסיון לעדכן אתכם, או אם אתם חוששים שקיים חוב ישן, תוכלו לפנות מיוזמתכם אל משרדי מע"מ לצורך בירור הסטאטוס של העסק וקיומה של יתרת חוב.

מהי הדרך להתמודד עם תשלום חובות מע״מ ?

לרשויות המס סמכויות נרחבות לאכיפת חובות מע"מ או אי דיווח למע"מ. חובות אלה עלולים להוביל להטלת קנסות מנהליים ולנקיטת הליכי גבייה מחמירים, כדוגמת עיקולי חשבונות הבנק של העסק, הוצאת צו איסור יציאה מהארץ ועוד. חשוב לדעת כי חובות אלה צוברים ריביות והצמדות אשר גורמות לחוב לטפוח במהרה להיקפים עצומים. בפנייה לתשלום החוב, מנהל משרד המע"מ האזורי בו רשום העסק יוכל לאפשר את פריסת החוב.

 

העסק שלך נקלע לחובות? יכול להיות שגם אתה זכאי ל״תספורת״-בדוק עוד היום זכאותך למחיקה של עד 70% מחובות העסק

 

 

כיצד מתבצע תשלום חוב למע״מ?

רשות המיסים מאפשרת ביצוע תשלומים באמצעות גורם מייצג או בפנייה עצמאית. אם הגיעה אל העסק הודעה מרשות המיסים ביחס לקיומו של חוב מע"מ או שלעסק חוב נגרר וישן, תוכלו לפנות לגורם מקצועי על מנת לקבל ייעוץ והכוונה ביחס להתמודדות עם החוב והאפשרות להביא לצמצומו. כאשר החוב חדש יחסית ואינו מורכב ממספר מרכיבי חוב שונים, כדוגמת מצב בו נוצר חוב כתוצאה מאיחור קל בתשלום, תוכלו לשלם את החוב גם באופן עצמאי בפורטל התשלומים באתר רשות המיסים, או באמצעות שובר התשלום שנשלח אל העסק.

מתי תוכלו לשלם חוב מע״מ באינטרנט?

באמצעות רישום מקדים במשרד מע"מ האזורי אליו משתייך העסק, תוכלו לקבל קוד אישי אשר יאפשר לכם כניסה מזוהה לפורטל. בפורטל תוכלו לבדוק את גובה החוב ואף לבצע תשלומים באמצעות כרטיס אשראי. כאשר מדובר בחוב שנמצא בטווח שליטה ואין לגביו מחלוקת, תשלום מקוון יכול להיות פתרון נוח וקל. כאשר מדובר במקרה מורכב יותר של חוב למע"מ רצוי להיוועץ באנשי מקצוע כדוגמת עורך דין שיוכלו לסייע לכם לפנייה מקצועית ומועילה לרשויות המס לשם צמצום החוב ופריסתו בצורה הנוחה ביותר עבור העסק.

 

במשרד הופמן רוז צוות מומחים העוסק בייעוץ וליווי ביחס לחובות לרשויות המס.

יש לך חוב למע״מ? פנה אלינו היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

על המחבר

law-hr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *