קבלת רישיון נהיגה בישראל מותנית בלימוד של שיעורי נהיגה באורך של 40 דקות כל שיעור, בעוד שבעת הלימוד מתבצעים הנהגים לבצע יותר מ50 משימות נהיגה הכוללות חנייה, נסיעה בכבישים מהירים, נסיעה בין רחובות וסמטאות, ביצוע פניות פרסה, מתן זכות קדימה וכדומה. ואכן, רבים כבר מגיל 16 מתחילים להתכונן אל קבלת הרישיון, אשר כולל תשלום אגרה והגשת טופס ירוק, עמידה במבחן תיאורטי, ומדעבר מבחן ה'טסט' המרגש. 

מי שרשינו נשלל, לעומת זאת, יצטרף ברוב המקרים לבצע בשנית את התהליך, בעוד שהחזרת הרישיון יכולה להיות מותנית במעבר מבחן תאוריה בשנית, מעבר טסט, תשלום חובות ואגרות, ואפילו עמידה בפני כתב אישום במידה וישנם עבירה או פשע שנוגעת לבית דין לתעבורה. במקרים כאלה מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים על מנת שזה יוכל לייצג אתכם בצורה טובה ולסייע לכם לקבל את רישיונכם בחזרה. 

ישנם מקרים בהם ישנו צורך בהוצאת רישיון נהיגה, אך לנהג העתידי איך יכולת לשלם על הרישיון. מה שמוביל לכך שהיכולת לאחוז במשרות טובות מצטמצמות. במקרים כאלה חשוב להסדיר חובות ולסדר את המצב הכלכלי בעזרתם של עורכי דין מיומנים. משרדי עורכי דין שעוסקים בהסדרי חובות – יוכלו לספק לכם שירות כולל שיעזור לכם להסדיר חובות מול הוצאה לפועל, מול הבנק ומול גופים אחרים. בכך יתפנה כסף עבור הוצאת רישיון נהיגה, או חידוש רישיון קיים. מי שרישיון הנהיגה שלו נשלל: יכול באמצעות רווחה כלכלית לקחת את שיעורי הנהיגה הדרושים למען החזרת הרישיון.. 

אז כיצד מחזירים את רישיון הנהיגה? 

ישנם לא מעט מקרים בהם רישיון יכול להישלל, זאת בקיום של דוחות משטרה גבוהים: בעת ביצוע עבירות תנועה חמורות כמו נהיגה תחת השפעה של סמים ואלכוהול: במקרים של מעורבות בתאונות דרכים: במקרים של תאונת 'פגע וברח': וישנם מקרים בהם המכונית עוקלה – זאת בשל חובות לרשויות או חובות בהוצאה לפועל ושאר עיקולים שהתרחשו וגרמו לעיקול המכונית. 

הסדרת תשלומים וחובות לרשויות

במידה שהרישיון שלכם נשלל בשל חובות לרשויות ובעיקר כאלה שקשורים לדוחות חנייה או לדוחות תעבורה – רצוי להיעזר בשירותים של משרדי עורכי דין העוסקים בתחום החזרת חובות עד קבלת הפטר: ביצוע הסדר תשלומים מול משרד התחבורה: ביצוע הסדר תשלומים מול הוצאה לפועל (במקרה שהרכב עוקל): ביטול עיקולים והגבלות, סיוע בביטול תשלומים בהוצאה לפועל: ייצוג מול בית המשפט: בחינת נסיבות המקרה: ובסופו של דבר סיום המשבר והחזרת הרישיון בדרך המהירה והנכונה ביותר. 

באמצעות שירות של עורכי דין מומחים בניהול הליכי הסדרת חובות מול גופים ורשויות –  תוכלו לחזור לנהוג ובד בבד לסדר את המצב הכלכלי שלכם, זאת במידה וקיימים חובות כאלה ואחרים אל גופים ציבוריים, עסקיים ופרטיים.