מהי תכנית פירעון בפשיטת רגל?

ערן רוז הוצאה לפועל, פשיטת רגל 0 תגובות

תכנית פירעון בפשיטת רגל

תכנית פירעון בפשיטת רגל היא תכנית שמגבש המנהל המיוחד במסגרת הליך פשיטת הרגל. המנהל המיוחד, אשר ממונה על ידי הכונס הרשמי מגיש את תוכנית הפירעון לאישור בית המשפט לקראת הדיון בבקשת פשיטת הרגל. מדובר בתכנית כלכלית שנועדה לאפשר את פירעון חובות החייב במלואם או בחלקם, כתלות בנסיבות, ביכולת הפירעון שקיימת לחייב לאור הכנסותיו השונות והוצאות התא המשפחתי. תוכנית הפירעון בפשיטת רגל קובעת את הסכום החודשי שישלם החייב לצורך קבלת הפטר ואת מספר התשלומים. יש לשים לב כי תכנית פירעון בהליך פשיטת רגל רלוונטית עבור הליכים שהחלו אחרי ספטמבר 2013 ולפני ספטמבר 2019.

מיהו המנהל המיוחד אשר אמון על גיבוש התכנית?

תפקידו של המנהל המיוחד לבצע אחת או יותר מהסמכויות המסורות לכונס הרשמי בהליך פשיטת הרגל, בהתאם למינוי שקיבל. הוא פועל בשמו ומטעמו של הכונס הרשמי וכן נתון לפיקוחו. המנהל המיוחד ממונה על ידי הכונס הרשמי מתוך רשימה סגורה של עורכי דין פרטיים אשר נבחרו במכרז. החל מספטמבר 2013 בבקשות לפשיטת רגל המוגשות על ידי חייבים, המנהל המיוחד מתמנה במעמד צו כינוס הנכסים ובאחריותו לחקור את החייב ולהגיש תכנית פירעון בהליך פשיטת הרגל.

אילו שיקולים נלקחים בחשבון בגיבוש תכנית פירעון?

לשם גיבוש תוכנית הפירעון משקלל המנהל המיוחד שיקולים שונים לאור המידע שיש בידיו. בין היתר נשקלת יכולתו הכלכליות של החייב, כפי שעלה בחקירתו והיקף החובות שנצברו, כאשר חובות גבוהים עשויים להוביל להארכת תוכנית הפירעון. כמו כן, נבחנות ונלקחות בחשבון גם הוצאות מחייתו של החייב ובני משפחתו התלויים בו. המנהל המיוחד רשאי לחקור היבטים אלה ואף לדרוש מהחייב אסמכתאות בנושא. בנוסף על שיקולים אלה נלקחים בחשבון בעת גיבוש התוכנית גם גילו של החייב, מצבו המשפחתי, השכלתו, מקצועו וניסיונו המקצועי, אופן יצירת החובות – כלומר, האם נוצרו בתום לב, זהות הנושים וכן התנהלות החייב בהליך פשיטת הרגל עד כה, כדוגמת, פיגור בתשלומי צו התשלומים.

מה כוללת תכנית הפירעון בפשיטת רגל?

ככלל, תכנית הפירעון מציעה מסגרת לפירעון חלקי של חובות החייב באמצעות תשלומים חודשיים הפרוסים על פני שלוש שנים וכן באמצעות הכנסות ממימוש נכסי החייב, שעל פי הדין ניתן להיפרע מהם. בהתאם לנסיבות, ניתן יהיה להאריך את משך התשלומים על פי תוכנית הפירעון על מנת לאפשר מיצוי הגבייה עבור הנושים בהליך. חייב אשר ישתף פעולה עם התוכנית ויעמוד בהחזרי התשלומים שנקבעו בה יוכל לקבל בסיומה הפטר חלוט וסופי מחובותיו ולפתוח דף כלכלי חדש.

מהן ההשלכות של תוכנית פירעון עבור החייב?

תוכנית הפירעון שמתגבשת על ידי המנהל המיוחד עוד טרם הדיון בבקשה לפשיטת רגל, אינה נכפית על החייב, אלא עליו להסכים לה. אם החייב מסכים לתוכנית, בית המשפט צריך לאשר אותה. עם אישור תכנית הפירעון יינתן לחייב הפטר מותנה בשלב ההכרזה על פשיטת הרגל. במצב זה, עמידה בתכנית הפירעון תאפשר בחינה של הגבלות מהותיות אשר מוטלות על חייבים בפשיטת רגל כמו מעורבות בתאגיד, שימוש בכרטיסי חיוב וצו עיכוב יציאה מהארץ ולבסוף, גם קבלת הפטר חלוט וסופי אשר יאפשר לחייב לפתוח דף כלכלי חדש.

 

משרד הופמן רוז בעל ניסיון רב בליווי ומתן ייעוץ לחייבים בהליכי פשיטת רגל. 

פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

CTA

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *