מהן הסיבות להסתבכות כלכלית וכיצד ניתן להימנע?

ערן רוז פשיטת רגל 0 תגובות

כיצד ניתן להימנע מתסבוכות כלכליות

עסקנו לא פעם בתופעת החייבים בישראל ובהיקפים שהופכים אותה לבעיה לאומית שמאיימת על כולנו. בתור אנשי מקצוע המלווים חייבים מזה שנים בהליכי הוצאה לפועל, פשיטת רגל, הסדרי חוב והליכים משפטיים אחרים אנו יודעים לשים את האצבע על מספר גורמי סיכון מרכזיים להסתבכות כלכלית. על מנת להישמר ככל האפשר מפני הסתבכות כלכלית חשוב להיות ערים לאותם מצבים שעלולים להוביל להידרדרות כלכלית וכן לנקוט בהליכים למניעה. אם נקלעתם למשבר כלכלי, יש לפעול בהקדם על מנת להביא לסיום החוב תחת התנאים הטובים ביותר עבורכם.

מהם גורמי הסיכון להסתבכות כלכלית?

כל סיפור יצירתו של חוב הוא אמנם שונה וייחודי אך ישנם לא פעם מאפיינים דומים ומאורעות חיים שמהווים נקודות תורפה בחייו של כל אדם. מהנתונים שפרסמה רשות האכיפה והגבייה ביחס לתיקי הוצאה לפועל וכן מפעילותינו בשטח עולים כמה גורמי סיכון משמעותיים להסתבכות כלכלית. ביניהם:

    • כישלון עסקי מהנתונים עולה כי מרבית החובות הגדולים במיוחד שעומדים כנגד אנשים פרטיים נובעים בעיקר כתוצאה מכישלון בתחום העסקי. לרוב מדובר בעסקים קטנים ובינוניים שנפתחו בהבטחה גדולה ונסגרו במפח נפש. אנחנו מאמינים מאוד בעסקים קטנים ובינוניים ולא מציעים להימנע חלילה מפתיחת עסק. יחד עם זאת, עסק עלול ליצור סיכון בסכומי כסף גדולים מאוד עבור אדם פרטי והתנהלות עסקית לא נבונה עלולה במהרה להפוך להסתבכות כלכלית.
    • אבטלה ואובדן הכנסה של אחד מבני הזוג יוקר המחייה ורמת החיים בישראל הופכים את ההסתמכות על שתי משכורות למשק בית לכמעט הכרחית. משפחה שמאבדת במפתיע מקור הכנסה משמעותי נמצאת בקבוצת סיכון משמעותית להיקלעות לחובות ולהיכנס לסחרור מבחינה כלכלית.
    • התנהלות כלכלית לא נכונה – התנהלות כלכלית נכונה אינה תחומה לעסקים בלבד או לאנשים עם נכסים וכספים רבים. כל משק בית וכל אדם יכול להרוויח מניהול חכם ומפוכח של מצבו הכלכלי. ולהיפך, כל אחד מאיתנו מצוי בסיכון להיקלעות לחובות אם התנהלותו הכלכלית בעייתית.
    • גורמים נוספים- גירושין, מחלה של בן משפחה, ערבויות ועוד.
כיצד תימנעו ממצב של הסתבכות כלכלית?

לא תמיד נצליח להימנע מהיקלעות לחוב אך חשוב וניתן להימנע מהצטברות החוב או החובות ומהפיכתם להסתבכות כלכלית. אנחנו מאמינים מאוד ביצירת שינוי בהתנהלות הכלכלית ולכן מציעים ללקוחותינו כלים וליווי לפתיחת דף כלכלי חדש והתנהלות כלכלית נכונה הן בניהול משק הבית והן בניהול עסק. כמובן שאם נקלעתם לחוב או שאתם חוששים מפני הסתבכות כלכלית מומלץ וחשוב לפנות לאנשי מקצוע בתחום על מנת להשיג את ההסדר הטוב ביותר לסיום החוב וליציאה לדרך חדשה. במצב כזה, ניתן יהיה להשיג עבורכם הסדרי חוב נוחים מול בנקים או נושים אחרים, להוביל את העסק או הבית להתאוששות, ולמנוע הידרדרות נוספת של המצב.

נקלעתם למצב של הסתבכות כלכלית? אלה כמה מהכלים העומדים לרשותכם
  • קבלת צו הפטר בפשיטת רגל או הוצאה לפועל – הכרה בחייב כפושט רגל משמעה שהאמצעים העומדים לרשותו לא מאפשרים לו לפרוע את חובו או חובותיו כלפי הנושים שלו. ההליך מתנהל בפני בית המשפט ובסיומו ניתן יהיה לקבל צו ההפטר אשר פוטר מהחובות הקודמים ומאפשר התחלה חדשה מבחינה כלכלית. נכון להיום ועד ספטמבר 2019 חייב מוגבל באמצעים  בהוצאה לפועל יוכל לקבל צו הפטר במסגרת ההוצאה לפועל תחת תנאים מסוימים, ללא צורך לפנות להליכי פשיטת רגל.
  • הסדר חוב עם הבנק ונושים אחרים – באמצעות ניהול משא ומתן מקצועי, הגעה להסדר חוב הוגן מול הבנקים ומול נושים אחרים היא אפשרות קיימת שלא רבים מודעים אליה. במקרים רבים מאוד, האינטרס להגיע להסדר חוב, הוא אינטרס משותף של שני הצדדים. לרוב, משא ומתן איכותי מטעמכם כחייבים יוביל להסדר חוב אשר יכלול הסמכה על צמצום משמעותי של החוב והריביות בתשלום חד פעמי או אפשרות לצמצם את החוב ולאפשר פריסה מותאמת ליכולתו הכלכלית של החייב.

 

משרד הופמן רוז הוא בעל ניסיון רב ומוצלח במתן ייעוץ וליווי מקצועי לחייבים.

יש לך חוב? יש לנו מה להציע! פנה עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.     

 

 

    

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *