נמצאים בהליך איחוד תיקים כבר שנים? מהרו! מועד בקשה להפטר בהוצאה לפועל הולך לפוג בספטמבר 2019

צביקה הופמן פשיטת רגל 3 תגובות

בעבר חייבים שהתמודדו עם ריבוי תיקים בהוצאה לפועל נאלצו להתמודד עם עיקולים והגבלות שהוטלו עליהם במסגרת ההליכים פרטניים. מצבים אלה היו עבור החייבים מלחמת התשה רב חזיתית שבמסגרתה לא ניתן היה לקיים חיים כלכליים סבירים. איחוד התיקים בהוצאה לפועל והכרזה על חייב מוגבל באמצעים נועדו לאפשר לחייב לרכז את מאמציו ומשאביו הכספיים מול תיק האיחוד. בפועל, תשלומי השובר החודשי בתיק האיחוד לא הביאו לכיסוי ריביות העתק בתיק ולכן, חובות אלו הלכו ותפחו בקצב מסחרר והותירו את החייבים ללא מענה אמיתי. בקשה להפטר בהוצאה לפועל, שעוגנה בחוק באופן זמני בשנת 2015 ועתידה לפוג בספטמבר 2019, נועדה לאפשר לחייבים מוגבלים להביא לסיום החוב ולפתיחת דף כלכלי חדש.

המענה לבעיה – הליך הפטר בהוצאה לפועל

על פי "הוראת השעה" שנכנסה לתוקף בשנת 2015 והורחבה בשנת 2018, חייב מוגבל באמצעים יכול, בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים, לפנות לקבלת צו הפטר בהוצאה לפועל. בדומה לצו ההפטר המוכר לנו מהליך פשיטת רגל, צו ההפטר הניתן על ידי רשם ההוצאה לפועל מביא גם הוא למחיקת כלל חובות החייב שהם ברי הפטר, הן בתיק האיחוד והן מחוץ להוצאה לפועל. החוק נועד לסייע לחייבים מוגבלים באמצעים, שאינם בעלי נכסים, העומדים בצו חיוב התשלומים, לקבל הפטר מחובותיהם ולצאת לדרך חדשה. חשוב לדעת שהוראות התיקון יישארו בתוקף עד 5.9.2019 בלבד ולכן חייבים העונים לתנאים וטרם פנו לבקשת הפטר רשאים עדיין לעשות זאת אך בידיהם חלון זמנים מצומצם.

מהם התנאים להגשת הבקשה?

ההחלטה האם יינתן ההפטר נתונה לשיקול דעתו של רשם ההוצאה לפועל. יכולים להגיש בקשה לקבלת ההפטר חייבים העונים על התנאים הבאים:

  • חייב מוגבל באמצעים מעל 4 שנים רצופות החייב הוכרז כ"חייב מוגבל באמצעים" בהוצאה לפועל ונותר בסטאטוס הזה במשך ארבע שנים לפחות.
  • אין לחייב נכסים בעלי ערך שניתן להיפרע מהם – לחייב אין נכסים שניתנים לעיקול, מכירה או מימוש בדרך אחרת או שבבעלותו נכסים שאין תועלת במימושם.
  • סכום סך החובות אינו גבוה מ- 800,000 ₪ לחילופין, ניתן להגיש את הבקשה גם במקרה של חובות שהסכום הכולל שלהם הוא עד 2 מיליון ₪ במקרה בו קרן החוב (סכום החוב המקורי של התיק) אינה עולה על 400,000 ₪.  
  • עמידה בצו החיוב בתשלומים ב-3 שנים שקדמו לבקשה מצב בו החייב עמד בצו התשלומים שניתן לו ב-3 השנים שקדמו להגשת הבקשה. או לחילופין, שילם לפחות 18 תשלומים ב-3 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה ובעת הגשת הבקשה שילם את יתרת התשלומים.
  • לא התנהלו הליכי פשיטת רגל בחמש השנים האחרונות – לא מתנהל הליך פשיטת רגל פעיל לחייב, לא ניתן צו כינוס נכסים או צו הפטר לחייב ב-5 השנים האחרונות, אין בקשה תלויה ועומדת ביחס אליו בהליכי פשיטת רגל ואף לא התנהל הליך שהתקבל או נדחה בפשיטת רגל, במהלך חמש השנים שקדמו להגשת הבקשה.
כיצד מגישים בקשה לקבלת הפטר על פי החוק?

בקשות לקבלת הפטר ניתן להגיש לאחת משש לשכות ההוצאה לפועל שנקבעו לצורך מסלול ההפטר – באר שבע, ירושלים, קריות, נצרת, תל אביב או נתניה – על פי המחוז בו מתנהל תיק האיחוד. את הבקשה יש להגיש על גבי טופס 55 ולצרף את המסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של החייב ועל עמידה בתנאים לקבלת ההפטר, כדוגמת העתק ההכרזה כחייב מוגבל באמצעים, תדפיסי חשבונות בנק, תלושי משכורת ועוד. לאחר הגשת הבקשה בלשכה, הבקשה תועבר לרשם ההוצאה לפועל אשר יערוך בחינה ראשונית ויחליט האם לפתוח תיק במסלול הפטר.

בואו לקבל הפטר בליווי הצוות המקצועי במשרד הופמן-רוז!

למשרדנו ניסיון רב ומוצלח בליווי חייבים בהליכי הוצאה לפועל ופשיטת רגל עד לקבלת הפטר. קראו על סיפורי ההצלחה שלנו:

  • לקוחה הסדירה חוב בסך של 455,820 ₪ בתשלום חד פעמי בסך של 5,000 ₪ !!! ללא פשיטת רגל. לצפייה בהצלחה>>
  • זוג לקוחות מחקו 2,000,000 ₪ במסגרת הליך הפטר בהוצאה לפועל. לצפייה בהצלחה>>

 

חייב מוגבל באמצעים בהליכי הוצאה לפועל? אל תפספס את ההזדמנות האחרונה לקבלת הפטר!

פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

    

 

 

    

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

3 תגובות על “נמצאים בהליך איחוד תיקים כבר שנים? מהרו! מועד בקשה להפטר בהוצאה לפועל הולך לפוג בספטמבר 2019”

    1. צביקה הופמן

      שלום רב.
      אנא השאר מס' פלאפון ונציג ממשרדנו ישוב אליך בהקדם.

    2. צביקה הופמן

      שלום רב אבי.
      אנא השאר מס' פלאפון ונציג ממשרדנו ישוב אליך בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *