הסדרת מעמד לבן זוג זר

ערן רוז דיני הגירה 0 תגובות

הסדרת מעמד בן זוג זר

כיום במדינת ישראל נוכחותם של זוגות מעורבים, אזרח ישראלי עם אזרח זר, הולכת וגוברת ונישואין בין לאומים שונים הולכים ותופסים תאוצה בנוף הישראלי. כידוע מדיניות ההגירה לישראל הינה מצומצמת למדי. הזכות בבחירת בן זוג הינה זכות טבעית ,אך במידה ובחירת ליבכם הינה בן /בת זוג שאינם אזרחים ישראליים , עמם אתם מעוניינים לחלוק את חייכם , זכות זו אינה זכות מוחלטת כי אם זכות יחסית. הלכה פסוקה היא, כי בן הזוג הזר אינו זכאי אוטומטית לאזרחות ישראלית מכוח נישואיו לאזרח ישראלי או מכוח בן זוגו של אזרח ישראלי.

על כן בחירה זו טומנת בחובה  הליך, מורכב , בו  ניתן יהיה להסדיר מעמדו של בן הזוג הזר.

הליך זה נקרא ה"הליך המדורג", כשמו כן הוא, הליך המורכב משלבים שונים הנעשים באופן הדרגתי והינו נבחן לאורך שנים , בסופו, אמור האזרח הזר לקבל מעמד קבע ואף אזרחות ישראלית.

כניסת הזוג להליך אינה דבר של מה בכך, הליך הבדיקה הראשוני נמשך כחצי שנה, במהלכו יקבל בן הזוג הזר אשרת שהייה זמנית, לאחר חצי שנה, כאשר בחן משרד הפנים את הבקשה, בעזרת ראיונות אסמכתאות וראיות נוספות שדרש מבני הזוג , ורק כאשר שוכנע כי מדובר במערכת יחסית כנה , יאשר משרד הפנים לבני הזוג להיכנס להליך המדורג, חשוב לציין כי במקרים רבים ייתכן מאד שלא רק שבקשת הזוג להיכנס להליך תידחה,  בן הזוג הזר עלול להיות מגורש מישראל.

במידה והחל ההליך המדורג יתפרס הוא על פני ארבע שנים, זאת במידה ובני הזוג הינם נשואים, במידה והשניים אינם נשואים והינם ידועים בציבור אחד של השני – בחינת ההליך נפרסת על פני מספר שנים שונה. במהלך השנים יבחן משרד הפנים מספר פרמטרים: כנות קשר, מרכז חיים משותף בישראל והיעדר פגיעה באינטרסים ציבוריים שונים . עם תחילת "ההליך המדורג", ישדרג משרד הפנים את מעמדו של בן הזוג הזר ויעניק לו ת"ז כתומה זמנית, רישיון לישיבת ארעי, המקנה לבן הזוג הזר  את האפשרות לעבוד, ביטוח בריאות ו סל זכויות סוציאליות. בחלוף 4 שנים יהיה רשאי בן הזוג הזר להגיש למשרד הפנים בקשה ובמידה שלא נתגלתה מניעה לכך – יכול בן הזוג הזר להתאזרח או לקבל מעמד קבע בישראל.

ההליך מול משרד הפנים מלווה במכשולים רבים, קושי , בירוקרטיה סבוכה והימשכות הליכים, על כן אי-הכרת ההליך הזכויות והחובות המגיעות לכם, יעמדו בדרככם ועלולים להכשיל את מאמציכם ולגרום לכם עוגמת נפש רבה בזבוז זמן וכסף.

אנו ממליצים לכם להיוועץ בעורך דין אשר בקיא ומומחה בתחומים אלה כבר בשלב הראשון של הגשת הבקשה, שלב זה הינו מהותי וחשוב בו נדרשים מאמצים רבים בשכנוע משרד הפנים בכנות הקשר הזוגי.

גם לאחר כניסתכם להליך נדרש לכם  גיבוי משפטי מלא ועורך דין אשר יידע לנהל את ההליך המורכב  ויהיה בקיא בכל שלביו, יעניק ליווי צמוד לאורך כל ההליך ויהיה נוכח בראיונות ובתחקירים האישיים, ובמידת הצורך במידה ובקשתכם תדחה ינהל בשבילכם מאבק משפטי עד להשגת האשרה או האזרחות שאתם זכאים לה.

משרדנו ליווה ומלווה בהצלחה רבה מקרים רבים של זוגות נשואים אשר רצו לחיות עם בחיר ליבם בישראל, ואף הצלחות רבות גם בשינוי החלטות שליליות שקיבלו זוגות רבים בעת הגשת בקשתם או לאורך ההליך במשרד הפנים .

אתם מוזמנים ליצור קשר עכשיו עם משרדנו ולקבל את הייעוץ וההכוונה המשפטית הטובה ביותר.

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *