הסדרת מעמד מטעמים הומניטריים

צביקה הופמן דיני הגירה 0 תגובות

הסדרת מעמד מטעמים הומניטריים

בישראל אדם המבקש להסדיר את מעמדו צריך לעמוד בנוהלי משרד הפנים, אם זה כבן זוג של ישראלי, אם זה כעובד זר באחד מהענפים המוכרים, אם זה כעולה זכאי על פי חוק שבות, מבקש מקלט פליט ועוד,

ישנם מקרים אשר לא עומדים באף אחד מנוהליו של משרד הפנים , הם מוגדרים כמקרים "הומניטריים"  בעלי טעמים מיוחדים,  באמצעותם יהיה ניתן להסדיר את מעמדם בישראל של מבקשי הבקשה לקבל מעמד קבע ואף אזרחות ישראלית.

לבחינת מקרים מעין אלה הקים משרד הפנים, וועדה, "בינמשרדית",  אשר  עוסקת במגוון רחב של מקרים. הוועדה מורכבת מנציגים של מספר משרדי ממשלה שונים, נוסף על נציגי משרד הפנים נציגי משרד הרווחה, הבריאות, החוץ, המשטרה בראשה מכהן מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. הוועדה מתכנסת ודנה בכל מקרה לגופו , מסיקה מסקנותיה ומגישה המלצותיה לראש הועדה, שהוא הגושפנקא וההחלטה הקובעת בערכאה זו.

כאמור אין רשימה סגורה של טעמים "הומניטריים" עליהם ניתן להיבנות, מדובר ברשימה פתוחה של מקרים, המעלים טעמים מיוחדים, על כן מוקנה לוועדה זו ולמנכ"ל רשות האוכלוסין , שיקול דעת רחב ואין קריטריונים קבועים.

כך לדוגמה מקרים של אזרחים זרים אשר ניהלו חיים משותפים כבני זוגם של  אזרחים ישראלים, קבלו מעמד זמני בישראל , הקימו משפחה והביאו לעולם ילדים, במידה והחליטו להיפרד,  לאזרח הזר ולילדים  הקטינים אין זכות מוקנית להישאר לחיות במדינת ישראל , משפחות אלה יכולות להגיש בקשה ולהיכנס תחת כנפיו של הנוהל ההומניטרי, מקרים נוספים הינם מקרים של מצבים רפואיים דחופים, שהייה רבת שנים בישראל, אזרחים חסרי אזרחות, כאמור

מקרים אלה מהווים חלק זעיר משלל המקרים ההומניטריים השונים בהם טיפל משרדנו , נקודה נוספת שיש לציין הינה חשיבות הליווי של עורך דין לאורכו של ההליך, מומלץ לבחור בעורך דין בקיא ומיומן בתחומים אלה. מדובר בהליך מורכב רווי שלבים, אשר אינו פשוט, על כן  התערבותו המקצועית של עורך דין בהליכים אלה נחוצה, מדובר בהחלטות  ובנקודות זמן גורליות אשר יכולות להטות את הכף בהחלטות של הגורמים המעורבים.

על כן ועל מנת להימנע מעוגמת נפש וכדי ליהנות מליווי משפטי יעיל יש לבחור תחילה, בעורך דין מנוסה ומיומן אשר יעמוד לצדכם לאורך כל ההליך עד למיצוי מלוא זכויותיכם.

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *