בדיקת תיק בהוצאה לפועל – הכיצד?

צביקה הופמן הוצאה לפועל, פשיטת רגל 0 תגובות

פתיחתו של תיק בהוצאה לפועל אינה אמורה להיות עניין הנסתר מעיניו של החייב בתיק. על פי חוק, על הלשכה או הזוכה, על פי בקשתו, ליידע את החייב על פתיחת התיק ומבלי שנעשתה הודעה שכזו כנדרש וכמקובל, ומבלי שחלפה התקופה הקבועה שאפשרה לחייב להתגונן בדרך זו או אחרת מפני התיק והטענות הגלומות בו, הזוכה אינו רשאי להתחיל ולבצע הליכי גבייה בתיק. בפועל, מסיבות כאלה ואחרות, אנו נפגשים לא פעם במקרים שבהם חייב שכלל לא היה מודע לקיומו של תיק הוצאה לפועל מוצא את עצמו במפתיע ניצב בפני עיקולים, הגבלות ואפילו צו עיכוב יציאה מהארץ. כיצד זה קורה וכיצד ניתן לבצע בדיקת תיק בהוצאה לפועל על מנת להגן על עצמכם ולהימנע מהפתעות לא נעימות.

המצאת אזהרה – זכות החייב לקבלת הודעה על פתיחת התיק

לאחר פתיחת תיק ההוצאה לפועל צריכה להישלח לחייב הודעה אודות פתיחת התיק. הודעה זו, המכונה "אזהרה", צריכה לכלול פרטים אודות התיק, כדוגמת מספר התיק, הלשכה בה הוא מתנהל, מיהו הזוכה והנחיות לפעולה לשם תשלום החוב או בקשה לצו תשלומים וחקירת יכולת. ישנן שתי דרכים חוקיות ומקובלות למסירת אזהרה לחייב. האחת, באמצעות לשכת ההוצאה לפועל שבה מתנהל התיק אשר שולחת את האזהרה לחייב בדואר רשום. והשנייה, כאשר הזוכה מיוצג על ידי עורך דין ומבקש להמציא את האזהרה בעצמו, או על ידי שליח מטעמו. לרוב, מיום ההמצאה יש לחייב 20 ימים לפנות להסדרת החוב או ביצוע חקירת יכולת על ידי רשם ההוצאה לפועל. במהלך התקופה שנקבעה באזהרה, הזוכה לא יוכל לנקוט בהליכי גבייה כנגד החייב.

כיצד קורה שחייב אינו מודע לקיומו של התיק?

לשאלה זו אין תשובה אחת, שכידוע, המציאות עולה על כל דמיון והסיפורים אודות התגלגלות העניינים במקרים אלה יכולה להפתיע וגם את אנשי המקצוע המנוסים בתחום. החוק קובע דרכים שונות לבצע המצאה ותרחישים שונים שיהוו המצאה מלאה, גם כאשר לא בוצעה בדרך המלך – כלומר, גם מצבים שאינם אזהרה שהונחה בידיו של החייב והוא חתם ואישר שקיבל אותה. פעמים רבות קורה שמישהו אחר מבני הבית חתם על קבלת האזהרה אך לא הבין מה בידיו ולא עדכן את החייב, פעמים אחרות קורה שאזהרה מודבקת על כתובת שאינה נכונה והחייב אינו יודע עליה והיו אף מקרים בהם שליחים חתמו באופן בעייתי על כך שמסרו את האזהרה כאשר בפועל לא נמסרה.  

מה ניתן לעשות כדי לברר אודות תיק הוצאה לפועל?

המקרים בהם נדרשת בדיקת תיקים בהוצאה לפועל אינם מסתכמים רק בהמצאה בעייתית. לעיתים אנחנו נתקלים בתיקים רדומים שקמים לחיים אחרי שנים, או בתיק מתנהל שהחייב אינו מודע באמת להיקפו והסטאטוס שלו. בדיקת תיק בהוצאה לפועל נועדה למנוע מצב שבו התיק, הליכי הגבייה וההגבלות הכרוכים בו מתפוצצים לכם בפנים בזמן הכי פחות מתאים. בדיוק לשם כך ניתן ורצוי לבצע בדיקת תיקים בהוצאה לפועל.

בירור טלפוני אודות תיקי הוצאה לפועל

ניתן לבדוק תיקים בהוצאה לפועל לפי תעודת זהות בקלות באמצעות פנייה אל ההוצאה לפועל בטלפון 35592* או 073-2055000 בימים א'-ה' בשעות: 08:00-18:00  ובערבי חג בשעות: 08:00-12:30. 

במסגרת הפנייה תדרשו למסור כאמור את מספר תעודת זהות שלכם ומספר התיק, אם ידוע לכם. לאחר מכן תוכלו לקבל מידע על עצם קיומו של תיק, עדכון אודות גובה החוב, החלטות שניתנו בתיק, מידע אודות הלשכה בה מתנהל התיק וכיו"ב. פנייה אל ההוצאה לפועל לצורך בדיקת תיק יכולה להתבצע על ידי החייב או על ידי עורך הדין המייצג אותו.

שירותים שניתן לקבל במענה אוטומטי

המענה האוטומטי של רשות האכיפה והגבייה ניתן בטלפון 35592* או 073-2055000 והוא זמין שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

לצורך קבלת השירות במענה האוטומטי נדרש מספר תיק הוצאה לפועל ומספר זהות או מספר רשיון עורך דין מייצג. במסגרת שירות זה ניתן לשמוע את יתרת החוב ואת התאריך האחרון שבו ניתנה החלטת רשם בתיק. עבור השירות נדרש להזדהות באמצעות מספר תיק הוצאה לפועל ומספר זהות / מספר רישיון עורך דין מייצג.

קבלת קהל בלשכות הוצאה לפועל

על מנת לבדוק תיקים בהוצאה לפועל תוכלו לגשת לאחת מ-24 לשכות ההוצאה לפועל הפועלות ברחבי הארץ. במסגרת שעות הפעילות וקבלת הקהל בלשכה ניתן לגשת ללשכה ולקבל מידע אישי על תיק וכן לבצע בירור תיקים. מידע שכזה ניתן לקבל בלשכה גם כאשר התיק אינו מתנהל בלשכה אליה הגעתם ולכן אם זוהי האפשרות הנוחה ביותר עבורכם תוכלו לגשת ללשכת ההוצאה לפועל הקרובה אליכם ולקבל את המידע. בלשכות אילת, קריית שמונה ובית שאן ניתנים כל השירותים המתבקשים על ידי הפונים ללשכה, גם כאשר התיק מתנהל בלשכה אחרת.

מה ניתן לעשות אם נפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל?

במצב שבו התגלה בבדיקת התיקים שאכן קיים נגדכם תיק בהוצאה לפועל חשוב לקבל כבר משיחה ראשונית עם ההוצאה לפועל את המידע המלא אודות התיק – מיהם הזוכים, סוג התיק, היקף החוב וממה הוא מורכב, הלשכה בה מתנהל התיק, באי כוח הזוכים, לקבל אישור אודות המצאת האזהרה בתיק, החלטות עדכניות וכל מידע נוסף. הדרך להתמודד עם תיק הוצאה לפועל במצב כזה תלויה בהרבה מאוד גורמים ואם לא ידעתם אודות התיק יש להניח שהתבזבז כבר זמן יקר. לכן, חשוב לפנות במהרה לעורך דין העוסק בתחום ההוצאה לפועל על מנת להביא למיצוי הזכויות שלכם והגשת הבקשות המתאימות לצורך השגת התוצאות הטובות ביותר עבורכם.

משרד הופמן רוז הוא בעל ניסיון רב ומוצלח במתן ייעוץ וליווי מקצועי לחייבים בהוצאה לפועל. 

חושש שיש לך חוב בהוצאה לפועל? יש לנו מה להציע! פנה עוד היום לפגישת ייעוץ חינם. 

    

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *