המשכורת שלכם עוקלה? אלה הצעדים לביטול עיקול משכורת

ערן רוז הוצאה לפועל 1 תגובה

ביטול עיקול משכורת

עבדתם קשה כל החודש רק כדי לגלות בסופו שהמשכורת שלכם עוקלה לטובת חוב בהוצאה לפועל? חוק ההוצאה לפועל מאפשר, במקרים מסוימים, לזוכה לפעול לעיקול משכורת החייב, לשם צמצום או כיסוי החוב. מדובר בפעולת עיקול קיצונית ופולשנית שההשלכות שלה עשויות להיות הרסניות ביותר עבור החייב ובני משפחתו. אם אתם חייבים בהוצאה לפועל ומשכורתכם עוקלה או עומדת בפני עיקול, אל ייאוש. ישנם אמצעים העומדים לצדכם ויכולים להביא לביטול העיקול. בשורות הבאות נפרט את השלבים בדרך היעילה ביותר לביטול עיקול משכורת.

עיקול משכורת – איך זה עובד?

כאשר חייב בתיק הוצאה לפועל נחשב "חייב שאינו משלם את חובו", חוק ההוצאה לפועל פותח בפני הזוכה בתיק את האפשרות לבקש הטלת עיקולים על נכסי החייב. במקרה כזה, לרשם ההוצאה לפועל הסמכות להטיל עיקולים על נכסים שונים של החייב. בין הנכסים האלה נמנים גם נכסים של החייב שנמצאים אצל צד שלישי. במסגרת הזו רשם יכול להטיל עיקול על חשבונות הבנק של החייב, כספים שמצויים בגופים פיננסיים אחרים ובין היתר, על המשכורת החודשית באופן ישיר. בתור חייבים בהוצאה לפועל, המשכורת שלכם נחשבת לנכס שנמצא בידי צד שלישי – המעסיק שלכם. במקרה שבו ניתן צו לעיקול המשכורת שלכם, הצו יועבר אל המעסיק שלכם והוא יהיה מחויב להעביר את כספי המשכורת המעוקלים לידי ההוצאה לפועל.

משרד הופמן רוז מלווה באופן מקצועי חייבים בהליכי הוצאה לפועל ומתמחה בניהול הליכים והגשת בקשות לביטול סנקציות ועיקולים. >>פנה אלינו היום לפגישת ייעוץ חינם!<<

אילו כספי משכורת ניתנים לעיקול?

דווקא מפני שמדובר בפעולת עיקול קשה ביותר, נקבעו בחוק הגנת השכר הגבלות על סכומי העיקול המותרים מהשכר. למעשה, חוק הגנת השכר קובע סכום מינימאלי "מוגן" שאותו על המעסיק להעביר אליכם גם אם הוטל עיקול על המשכורת שלכם. סכום השכר המוגן נקבע בהתאם לסטאטוס האישי והמשפחתי של החייב. כך לדוגמה, נכון לשנת 2017, אם אתם רווקים החיים לבד וללא ילדים סכום הנטו שיועבר אליכם, גם במצב שעוקלה משכורתכם, יעמוד על 2,162 ₪ ורק סכום שמעבר לו יעוקל ויועבר להוצאה לפועל. עבור חייבים החיים בזוג עם שני ילדים ומעלה, יעמוד הסכום על 4,281 ₪. אם סכום הנטו המוגן בחוק מהווה למעלה מ-80% מגובה השכר שלכם נטו, יועברו אליכם 80% משכר הנטו בלבד וה-20% הנותרים יועברו לטובת החוב.  

מה ניתן לעשות כאשר הוטל עיקול על המשכורת?

אם נודע לכם על עיקול שהוטל על המשכורת שלכם או כוונה לעקל אותה, חשוב שתפעלו במהרה לביטול העיקול. תוכלו כמובן להביא לביטול מהיר של העיקול עם הגעה להסדר תשלומים עם הזוכה אשר יכלול גם הסכמה על הסרת העיקול. בנוסף, תוכלו להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה מתאימה לביטול העיקול ובמקביל לבקשה זו, בקשה לחקירת יכולת וקביעת צו תשלומים. במקרים חריגים ניתן יהיה להגיש גם ערעור לבית המשפט על עצם החלטתו של הרשם לתת צו עיקול. הבחירה בכל אחת מהאפשרויות הללו יכולה להיות מתאימה ונכונה והנתיב בו רצוי לפעול תלוי בעיקר בנסיבות שלכם ובמצבו של תיק ההוצאה לפועל. הפעלת שיקול דעת מקצועי מושכל יוכל להוביל לפתרון המהיר ביותר ולהסרת העיקול בצורה חלקה ככל האפשר.

הגשת בקשה לביטול עיקול משכורת וצו תשלומים

לרוב הדרך היעילה והמהירה ביותר להסרת העיקול על המשכורת היא באמצעות הגשת בקשה לביטול העיקול. בקשה טובה ומקצועית תפרט את הטיעונים שלכם לטובת ביטול העיקול בצורה עניינית ומשכנעת. לצד בקשת הביטול רצוי להגיש גם בקשה לצו תשלומים. ניהול נכון של ההליך הזה יוביל לקביעת סכום מינימאלי של תשלום קבוע עבורכם כחייבים. באופן הזה תוכלו גם להמשיך לנהל את חייכם כרגיל כאשר עמידה בצו התשלומים תאפשר גם הסרת מגבלות ועיקולים שהוטלו עליכם בתיק.

משכורתם עוקלה? אנחנו כאן בשבילך! פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

 

 

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

תגובה אחת על ““המשכורת שלכם עוקלה? אלה הצעדים לביטול עיקול משכורת”

  1. יונתן

    היי ערן,

    בנושא פינוי מושכר.

    השופטת נתנה בפסק דין לשוכר לפנות את המושכר תוך 7 ימים – אפשר להגיש את הפסק דין להוצאה לפועל בתוך 15 יום מתאריך הפסק דין או רק אחרי ה 7 ימים שנתנה לו השופטת? דהיינו 22 יום אחרי תאריך הפסק דין?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *