הבראת חברות מתחילה בהסדרת חובות

ערן רוז הוצאה לפועל, פשיטת רגל 0 תגובות

חברות רבות נקלעות למשברים וקשיים כספיים שמביאים אותן למצב של חדלות פירעון ומעמידים בסימן שאלה את המשך פעילותן וקיומן. לא פעם, משברים אלה עלולים להוביל את החברה להליך של פירוק מרצון או פירוק על ידי בית המשפט, בעקבות תביעת נושים או עובדים. אל מול האפשרות לסיים את פעילות החברה ולפרק אותה, עומדת האפשרות לפנות להליכי שיקום והבראה. הבראת חברות היא הליך המתאפשר, בין היתר, מתוך תמיכה ובשיתוף פעולה עם נושי החברה והסדרת חובות תופס בו חלק מרכזי. כאשר הוא נעשה בצורה מתוכננת היטב ומקצועית, הליך ההבראה ממשבר עשוי להיות פתח לצמיחה והתייעלות ולהעניק התחלה חדשה וטובה יותר לחברה שלכם.

מהו הליך הבראת חברות?

הליך הבראת חברה הוא הליך הנערך על פי תכנית מקיפה שנועדה להוביל לצמצום הפסדי החברה, הקטנת הוצאותיה והגדלת רווחיותה. הליך הבראה כולל לרוב בחינה מעמיקה ומדוקדקת של רווחיות פעילויותיה של החברה, צמצום הוצאות וכוח אדם, הקטנת מלאים ולא פחות חשוב מכך, הגעה להסדר עם הנושים. הליך הבראת חברה נעשה בפיקוח של בית המשפט בהתאם להסדר הקבוע בחוק החברות. במסגרת ההליך, החברה יכולה לפנות לבית המשפט ולקבל צו להקפאת ההליכים המתנהלים כנגדה. הצו עוצר את נושי החברה מלנקוט נגד החברה הליכים תוך כדי תהליך ההבראה, כך נהדפים לחצים חיצוניים על החברה ומתאפשר ביצוע ההליך באופן מיטבי. בהמשך, החברה אמורה לבצע את תכנית ההבראה המקיפה ולפעול להתאוששות כלכלית ובמקביל, לנהל משא ומתן עם הנושים לשם הגעה להסדר כולל איתם שיאושר על ידי בית המשפט.

 

העסק שלך נקלע לחובות? יכול להיות שגם אתה זכאי ל״תספורת״-בדוק עוד היום זכאותך למחיקה של עד 70% מחובות העסק

 

כיצד מתנהלים הסדרי החובות עם הנושים בהליך ההבראה?

הליך הבראת חברה מוצלח ומיטבי חייב להיעשות תוך ניהול שיח ומשא ומתן עם הנושים של החברה. לקראת אישור הסדר הנושים על ידי בית המשפט מגובש ההסדר בין החברה לבין הנושים השונים. טיוטת ההסדר מובאת לאישור במסגרת אסיפות הנושים. אסיפות הנושים מתכנסות בהתאם לסוג הנושים – מובטחים, בדין קדימה או נושים רגילים וניתן להם קול בהתאם להיקף החוב כלפיהם, על פי החלטת הנאמן. כדי שההסדר יוכל לעבור לאישור בית המשפט, יש צורך ברוב של 75% בכל אחת מהאסיפות. הסדר הנושים שאושר יעבור לאישור בית המשפט אשר לרוב לא יתערב בשיקול דעתם של הצדדים ויאשר את ההסכם.

אילו כלים מעניק החוק לחברה בהליכי הבראה?

פרט לצו הקפאת ההליכים, חוק החברות מעניק לחברה בהליכי הבראה כלים נוספים להצלחת ההליך. החוק שם דגש רב על ביצוע הליכי ההבראה בשיתוף פעולה עם נושי החברה, עובדיה ועם בעלי המניות שלה במטרה להגדיל את סיכויי הצלחת ההליך. בנוסף, החוק מאפשר לבית המשפט לחייב את ספקי התשתית והשירותים החיוניים לחברה להמשיך ולספק לה את שירותיהם בתקופת ההבראה, תחת אותם תנאים. בית המשפט רשאי גם לאכוף על לקוחות החברה להישאר בחוזים הקיימים עימה ולא לבטלם בשל מצבה הכלכלי של החברה וכן לאפשר לחברה לקבל אשראי מהבנקים גם במהלך תקופת ההבראה. נוסף על אלה, בית המשפט מוסמך למנות נאמן, אשר יפקח וינהל את הליך ההבראה. באמצעות כל אלה נהדפת האפשרות להפעיל על החברה לחצים אשר עלולים להביא להתמוטטות ולכישלון הליך ההבראה.

 

החברה שלך בקשיים? הליכי הבראת חברות עשויים להיות הפתרון הנכון!

למשרד הופמן רוז ניסיון רב בליווי חברות בהליכי הבראה ופירוק. פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *