הוצאה לפועל במסלול מזונות – מה זה אומר ואיך מתמודדים?

ערן רוז הוצאה לפועל 2 תגובות

הוצאה לפועל במסלול מזונות

תיקים רבים בהוצאה לפועל נפתחים על בסיס פסק דין מזונות. כפי שנסביר ונפרט בהמשך, תיקים אלה נפתחים לרוב במסלול גבייה ייחודי המכונה "מסלול מזונות". תיקי הוצאה לפועל במסלול מזונות זוכים ליחס שונה בחוק וקבועה עבורם פרוצדורה אחרת מתיקי הוצאה לפועל "רגילים". החל מענייני ההתנהלות השוטפת בתיק, דרך פעולות הגבייה וכלה באפשרות להביא את התיק לכדי סגירה. הניסיון מלמד אותנו שלרוב תיקי הוצאה לפועל במסלול מזונות הם תיקים פעילים ביותר והם כמובן בעלי פוטנציאל לנפיצות והתנהלות אמוציונאליות. לכן, על מנת להגיע לתוצאות טובות עבורך כחייב, אופן ניהול התיק מצידך דורש מוכנות והתייחסות שקולה, מקצועית ועניינית, כבר מהרגע הראשון.

באילו מצבים נפתח תיק הוצאה לפועל מזונות?

תיק הוצאה לפועל מזונות הוא תיק שנפתח על ידי הזוכה בהתבסס על פסק דין הקובע שהזוכה זכאי למזונות מהחייב, לרבות הוצאות קבועות. מי שקיבל לטובתו פסק דין שכזה וטוען כי החייב אינו מקיים את פסק הדין יכול לגשת ולפתוח תיק בהוצאה לפועל. בפני זוכה שכזה עומדות שתי אפשרויות – האחת, פתיחת התיק כתיק הוצאה לפועל "רגיל" שאז הזוכה פועל בעצמו לגביית החוב. השנייה, פתיחת תיק הוצאה לפועל ב"מסלול מזונות".

נפתח נגדך תיק הוצאה לפועל במסלול מזונות?
צוות המומחים שלנו בהופמן רוז ישמח להעניק לך ליווי וייעוץ משפטי איכותי. <<פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם.>>

מהו "מסלול מזונות" בהוצאה לפועל?

מסלול מזונות הוא מסלול ייחודי שכן פעולות הגבייה בתיק אינן נעשות על ידי הזוכה, אלא על ידי ההוצאה לפועל. הזוכה שבוחר לפתוח תיק במסלול מזונות למעשה מסיים את תפקידו בהליך הגבייה עם פתיחת התיק. הליכים כדוגמת עיקולים, הגבלות וכיו"ב נעשים ביוזמת עובד מסלול המזונות בהוצאה לפועל שמונה לצורך כך, בהתאם לכללים שנקבעו בדין ובכפוף להחלטות של רשם ההוצאה לפועל. המטרה היא כמובן לצמצם מגע בין הצדדים בתיקים הרגישים הללו ולמנוע בין היתר פעולות גבייה מיותרות שמטרתן להפוך את ההוצאה לפועל לכלי התנכלות ונקמנות.

התפיסה היא כי בתיקים הללו אין צורך לזוכה בייצוג על ידי עורך דין ולכן לא מתווסף לחוב לרוב שכר טרחת עורך דין.

מהן המשמעויות עבורך כחייב בתיק מזונות?

מבחינת הליכי הגבייה, עם קבלת ההודעה תחויב לשלם את מלוא חוב המזונות בבנק הדואר, בלשכה בה מתנהל התיק או ישירות לזוכה. על פי הכללים שנקבעו בנושא, אם חלפה התקופה הקבועה באזהרה שנשלחה ולא שולם החוב, ניתן יהיה לנקוט כנגדך בהליכים הבאים:

  • עיקול משכורת שמתחדש מדי חודש.
  • עיקול כספים.
  • עיקול רכב ברישום.
  • עיקול נכסים הנמצאים בידי צד שלישי.
  • עיקול מיטלטלין בהתאם למידע שסיפק הזוכה.
  • אם החוב עולה על 50,000 ₪ ניתן יהיה גם לעקל מקרקעין ברישום.

מה קורה אם החוב לא שולם אחרי פעולות הגבייה האלה?

כעבור שלושים ימים מביצוע ההליכים שפירטנו, אם טרם שולם החוב, ניתן יהיה גם לעקל ברישום כספים הנמצאים בבנקים או בקופות גמל, קרנות פנסיה והשתלמות, חברות אשראי וכיו"ב.

בהמשך, על פי פרקי זמן קבועים בדין, ניתן יהיה לממש כספים מעוקלים שנתפסו ברישום, להוציא צו לקבלת מידע על נכסים המצויים אצל גופים שלישיים ומימושם, תפיסת רכב או מימוש נכס מקרקעין שעוקלו ברישום, עיקול ברישום של מקרקעין גם בחובות הנמוכים מ-50,000 ₪ ואף הוצאת צו מאסר או מימוש דירת מגורים שבבעלותך.

מהן הזכויות שלך כחייב בתיק הוצאה לפועל במסלול מזונות?

כחייב אתה רשאי להגיש בתיק הוצאה לפועל במסלול מזונות כל בקשה שהיית יכול להגיש במסלול "הרגיל" ובין היתר, טענת "פרעתי" ובקשה לביטול או עיכוב הליכים שננקטו כנגדך. בנוסף, קיימת לך גם האפשרות לפנות לבית המשפט בבקשה לביטול או שינוי פסק הדין שעל בסיסו נפתח תיק המזונות.

משרד הופמן רוז מעניק ייעוץ משפטי מקצועי ואיכותי לחייבים בהליכי הוצאה לפועל ובעל רקורד עשיר ומוצלח בהסרת עיקולים.

 

 

 

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

2 תגובות על “הוצאה לפועל במסלול מזונות – מה זה אומר ואיך מתמודדים?”

  1. שמעון בן לןלן

    יש לי חוב בהוצא לפועל על מזונות בסך 115000ש"ח
    איך אפשר לסיים עים זה אני משלם כבר 12 שנים ולא יורד החוב מה עושים

  2. שמעון בן לןלן

    יש לי חוב בהוצא לפועל על מזונות בסך 115000ש"ח
    איך אפשר לסיים עים זה אני משלם כבר 12 שנים ולא יורד החוב מה עושים 0453994562

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *