מכתב בקשה להסדר חוב אל מול מרכז הקנסות- כיצד להגיש נכון?

ערן רוז הוצאה לפועל, כללי, פשיטת רגל 0 תגובות

מכתב בקשה להסדר חובות

על פי חוק המרכז לגביית קנסות, חייב שמתנהלים כנגדו תיקים במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות רשאי להגיש מכתב בקשה להסדר חוב. תחת מכתב הבקשה החייב רשאי לבקש בין היתר את דחיית מועד התשלום, פריסה מחדש של התשלום וכן ביטול של תוספות פיגורים שהתווספו לחוב. הגשת הבקשה להסדר חוב כרוכה בפרוצדורה מסוימת בהתאם לקבוע בחוק ובתקנות ועל הבקשה לכלול הנמקות מפורטות וכן אסמכתאות התומכות בה. מהו מכתב בקשה להסדר חוב, באילו מצבים ניתן להגיש אותו וכיצד עושים זאת נכון – כל הפרטים, בטור הבא.

באילו נושאים ניתן לפנות במסגרת המכתב?

במסגרת מכתב הבקשה חייב יכול לפנות למרכז לגביית קנסות בנושאים הבאים:

  • דחיית מועד תשלום
  • פריסת תשלומים.
  • בקשה לביטול תוספות פיגורים.
  • בקשה לביטול תוספות פיגור ופריסת יתרת החוב לתשלומים.
  • בקשה לעיון חוזר ובקשה להשגה.
כיצד צריכה הבקשה להיות מוגשת?

את הבקשה יהיה עליכם להגיש על גבי הטופס הייעודי – "בקשה להסדר חוב". במסגרת הבקשה יהיה עליכם לפרט את הפרטים האישיים שלכם, לציין על גבי הטופס מהו הסעד המבוקש בבקשה – האם מדובר בדחיית מועד, פריסת החוב וכיו"ב. לבסוף, יהיה עליכם לנמק באופן מפורט את הנסיבות האישיות המיוחדות המצדיקות את ההיענות לבקשתכם, בהתאם לסעד אותו ביקשתם. כל אלה צריכים להיות מגובים במסמכים אותם תצרפו לבקשה.

אילו מסמכים נדרשים לצורך הבקשה להסדר חוב?

ככלל, לא מדובר ברשימה סגורה והמסמכים שתדרשו להציג תלויים בנימוקים אותם תציינו. אם התייחסתם לעניין רפואי, יהיה עליכם לגבות אותו באישורים רפואיים עדכניים. אם מדובר במצב משפחתי או משפטי, תצרכו להציג מסמכים מתאימים מעובד סוציאלי, בית משפט וכיו"ב. לרוב אילו הם המסמכים הנפוצים בבקשות אלה:

  • צילום תעודת הזהות שלכם כולל ספח.
  • תדפיסי תנועות העו"ש שלכם בשלושת החודשים האחרונים.
  • פירוט חיובי אשראי.
  • תדפיסי יתרות בבנק כולל פקדונות וחסכונות.
  • אישורים אודות הכנסה – תלושי שכר אחרונים לשכיר או שומת מס מבוקרת לשנתיים אחרונות לעצמאי וכן הכנסות אחרות כדוגמת פנסיה או קצבה.
  • אישורים על היעדר הכנסה מעבודה – אישור לשכת התעסוקה ודמי אבטלה לחייב מובטל.
  • כל מסמך אחר התומך בנימוקים שהובאו בבקשה.
כיצד יש להגיש את הבקשה למרכז לגביית קנסות?

לאחר שכתבתם את מכתב הבקשה להסדר חוב כנדרש והוספתם לו את כלל המסמכים והאסמכתאות הנדרשים, תצטרכו להעביר אותו למרכז לגביית קנסות. ניתן להעביר את המכתב באמצעות דואר, דואר אלקטרוני או באמצעות טופס מקוון באתר רשות האכיפה והגבייה. כמו כן, אם אתם מיוצגים בא הכוח שלכם יוכל לבצע את הגשת המכתב בעבורכם.

באיזה שלב בהליך ניתן להגיש את מכתב הבקשה להסדר חוב?

החוק אינו מגביל אתכם מבחינת המועד בו ניתן להגיש את הבקשה, אך ישנה חשיבות לזמן מבחינת שיקול הדעת והנכונות לקבל את הבקשה שלכם. בקשה שמוגשת במהרה, בסמוך ליצירת החוב או בסמוך להיווצרות הנסיבות שמצדיקות את הבקשה מראה רצינות ואמינות ומעלה את הסיכויים של הבקשה להתקבל. כמו כן, כל זמן שהחוב שלכם עומד בעינו הוא צובר תוספות של פיגורים וריביות ולכן חשוב לפעול במהרה ולהימנע מניפוח החוב. התייעצות עם איש מקצוע העוסק בתחום בשלב הזה היא חשובה ביותר, על מנת לפעול בצורה היעילה ביותר ולבסס היטב את הבקשה שלכם, ההנמקה והאסמכתאות הנדרשות לה.

מה ניתן לעשות כאשר בקשה להסדר חוב נדחית?

אם הגשתם בקשה להסדר חוב ובקשתכם נדחתה עומדת לרשותכם האפשרות לפנות בהשגה למנהל רשות האכיפה והגבייה. במצב כזה יהיה עליכם להגיש את ההשגה בתוך 30 ימים ממועד קבלת ההחלטה. את ההשגה יש להגיש באמצעות טופס הפנייה ולצרף אסמכתאות מתאימות תומכות שלא צורפו לבקשה הקודמת.

 

צוות המומחים של משרד הופמן רוז הוא בעל ניסיון רב ומוצלח במתן ייעוץ וליווי מקצועי לחייבים בהוצאה לפועל ובמרכז לגביית קנסות.

    

 

 

    

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *