עיכוב הליכים בפשיטת רגל – מתי ניתן ליישמו?

צביקה הופמן הוצאה לפועל 0 תגובות

עיכוב הליכי פשיטת רגל

במסגרת הליך פשיטת הרגל, עם מתן צו כינוס הנכסים, בית המשפט מורה גם על עיכוב הליכים כנגד החייב. צו העיכוב מונע מנושים של החייב מלפעול עצמאית לגביית החוב או לפתוח בהליכים משפטיים חדשים כנגדו, ללא אישור בית המשפט ובהתאם לתנאים שייקבע. עיכוב הליכים בפשיטת רגל מאפשר לך כחייב לרכז את המאמצים והמשאבים שלך בחזית אחת, ומדובר בצעד ראשוני והכרחי עבורך לשם חזרה לשגרת חייך. צו העיכוב ניתן כחלק מקבלת צו כינוס הנכסים בהליך, אולם לעיתים יהיה עליך להגיש לצורך כך בקשה נפרדת. כדי שתוכל לעמוד על הזכויות שלך, כבר מתחילת הליך פשיטת הרגל, בשורות הבאות תוכל למצוא את המידע החשוב על עיכוב הליכים בפשיטת רגל.  

כיצד ניתן לקבל צו עיכוב הליכים יחד עם צו הכינוס?

צו כינוס הנכסים הוא שלב ראשוני בהליך פשיטת הרגל. לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, בהנחה שהבקשה הוגשה כנדרש והתקבל אישור כונס הנכסים הרשמי, בית המשפט מוציא על נכסיו של החייב צו כינוס נכסים. צו הכינוס נועד להגן על הנכסים כדי שיוכלו לשמש לפירעון החובות בעתיד.  לשם כך הצו מונע ביצוע פעולות כלשהן על נכסי החייב ללא אישור בית המשפט. במסגרת פעולות ההגנה על נכסי החייב, כמו גם הניסיון ליצור מאמץ ממוקד לסגירת החובות, מעוכבים ומנועים גם הליכים משפטיים אחרים כנגד החייב.   

קבלת צו עיכוב הליכים לפני צו הכינוס

צו העיכוב במסגרת הליכי פשיטת רגל ניתן עם מתן צו הכינוס, אך החוק מאפשר גם קבלת צו עיכוב זמני, עוד קודם לכן. קבלת צו העיכוב בשלב זה טעונה הגשת בקשה נפרדת על ידי החייב. הבקשה צריכה להיות מוגשת לבית המשפט המחוזי שבו מתנהל הליך פשיטת הרגל. בית המשפט ידון בבקשה, ישמע את עמדת הכונס הרשמי וייבחן את ההצדקה בהטלת הצו המוקדם. צו עיכוב במקרה זה יינתן לכל היותר ל-45 ימים. אם במהלכם יינתן צו הכינוס, העיכוב יישאר בתוקפו עד סוף הליך פשיטת הרגל. אחרת, צו העיכוב הזמני יפקע או שיוארך, לכל היותר ל-30 ימים נוספים, אם בית המשפט מצא לכך נימוקים מיוחדים.

קבלת צו עיכוב הליכים בטרם לקבלת צו הכינוס במסגרת ההוצאה לפועל

לאחר שהוגשה בקשה לקבלת צו כינוס לכונס הנכסים הרשמי, ניתן לקבל צו עיכוב הליכים במסגרת ההוצאה לפועל וזאת בהתאם לסעיף 77 א'. מהות הבקשה היא כי פני החייב להליך פשיטת רגל ועל כן אין טעם בקיום הליכים (סנקציות) במסגרת ההוצאה לפועל עד לקבלת עמדת כונס הנכסים הרשמי ובית המשפט.

על אילו הליכים חל צו העיכוב?

תוך כדי התנהלותו של הליך פשיטת הרגל מעוכבים כל ההליכים המשפטיים כנגד החייב, לרבות, תביעות חוב חדשות ותיקי הוצאה לפועל.

 

חייב בהליכי פשיטת רגל? אל תתפשר על מה שמגיע לך! המומחים שלנו במשרד הופמן רוז ילוו אותך כל הדרך עד לקבלת ההפטר.

לפגישת ייעוץ חינם השאר פרטים או חייג 08-999-9050.

 

 

 

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *