שקוע בחובות? כיצד להרים את הראש?

צביקה הופמן הוצאה לפועל, כללי, פשיטת רגל 0 תגובות

בתור מי שפוגשים מדי יום אנשים השקועים בחובות, אנחנו מרגישים שאחד היתרונות הגדולים של העבודה שלנו היא הזכות לסייע לאדם במשבר לעמוד שוב על הרגליים ולראות את המוצא מהקושי הנוראי אליו הוא נקלע. אין צורך להכביר מילים כמה קשה, מפחידה ומכבידה התחושה המלווה כל העת אדם שקוע בחובות. אלה תחושות משותפות למרבית הלקוחות שפונים אלינו לראשונה, ללא תלות בסיפור והנסיבות המשתנות. הניסיון שלנו מלמד ומוכיח פעם אחר פעם שבהחלט ניתן לצאת מבור החובות ולפתוח דף חדש. הכלים קיימים אך נדרשת לשם כך החלטה נחושה לקחת אחריות על המצב, לפנות לעזרה מקצועית ולהביא יחד לשינוי. כדי לעודד אתכם לצאת לדרך חדשה, הנה כמה עצות מעשיות ליציאה מחובות.

מה אתם עושים לא נכון?

אנחנו מאמינים שמרבית החובות הם תוצאה משותפת של התנהלות כלכלית לא נכונה וחוסר מזל. הרבה דברים בחיים לא תלויים בנו אך התנהלות נכונה יכולה להגדיל את הסיכויים להצליח ולהקטין את הסיכונים שמשהו ישתבש בגדול. חוב שנוצר במסגרת של עסק עשוי להיות תוצר של התנהלות לקויה מול לקוחות, תחזיות עסקיות שלא מבוססות על המצב בשטח ועוד. חוב שנוצר במשק הבית עלול להיות תוצר של הלוואות לא מתאימות או חוסר בקרה על הוצאות והכנסות. התשובה לשאלה מה אתם עושים לא נכון חשובה מאוד. המטרה של הבירור הזה לא נועדה להוסיף לתחושות האשם שלכם, להיפך, היא הבסיס ליצירת שינוי ולחידוש הביטחון שלכם בעצמכם, הפעם מתוך מודעות והבנה מהי התנהלות כלכלית נכונה.

נהלו את החוב כדי שיפסיק לנהל אתכם

כדי להתקדם לשלבים הבאים ביציאה מחובות תצטרכו להתחיל בניהול החובות שלכם באמצעות ביצוע מיפוי ותעדוף של החובות שלכם. כצעד ראשון תצטרכו לערוך מיפוי של כלל החובות השונים, לאתר את כלל החובות ולרכז את כל המאפיינים הרלוונטיים של החוב. את המיפוי וסיווג החוב אנחנו מציעים לערוך על פי הקריטריונים הבאים – מתי נוצר החוב, מיהו הנושה, מהו סכום החוב או היתרה שנותרה לסילוקו וכמה אחוזי ריבית אתם משלמים עליו. כל הנתונים הללו ישמשו אתכם בהמשך גם כשיקולים בתעדוף החובות.

תעדוף חובות – איזה חוב תרצו לסגור קודם?

סגירת חובות היא תהליך שעשוי לקחת זמן. כאשר אנחנו מדברים על חובות רבים מסוגים שונים ומול נושים שונים יש צורך לתעדף ולהחליט איזה מהחובות הוא כזה שיש דחיפות רבה יותר לסגור אותו ואם איזה חוב אתם יכולים להמשיך עוד קצת או לסגור בהדרגה. לעיתים נכון יותר לסגור בתחילת הדרך חובות קצרי טווח ובכך להפחית את נטל התשלומים החודשי. במקרים אחרים, כאשר ניתן לעמוד בנטל התשלומים החודשי תהיה עדיפות להקטנת החובות עם ריבית גבוהה, במטרה לחסוך את עלויות הריבית לטווח הארוך. כמובן ששיקולים כמו הסיכון להליכים משפטיים או סנקציות חוקיות כנגדכם או חוב שעשוי לפגוע במשפחה וקרובים חייבים גם הם להילקח בחשבון במסגרת סך השיקולים.

הסדרי חובות – הכלי החשוב ביותר ליציאה מחובות

הסדר חוב מול נושים מבוסס על ההבנה שמדובר בפתרון הטוב ביותר עבור שני הצדדים. הנושה מבטיח לעצמו קבלת חלק מסכומי החוב ובכך הוא נמנע מהמשאבים והטרחה שבניהול הליכי הגבייה. הרווח עבורכם כחייבים הוא ברור – הפחתת החוב, דחייה או פריסה מחדש שלו שמאפשרים לכם להתנהל על פי תכנית סדורה וישימה לסגירת החוב. חשוב להגיע אל הסדר החוב מעמדה של ביטחון כאשר ידוע בדיוק ומראש מה יהיה מקור הכסף לביצוע התשלומים הקבועים. הסדרי החוב מול נושים נעשים באמצעות איש מקצוע מתאים מתוך יצירת שיח ואמון בין הצדדים.

 

 

משרד הופמן רוז מייעץ ומעניק ליווי מקצועי לחייבים.

שקוע בחובות? אנחנו כאן בשבילך! פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם.

    

 

 

    

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *