באילו מקרים כדאי להגיש בקשה לפשיטת רגל

law-hr הוצאה לפועל, חובות בעסקים, פשיטת רגל 0 תגובות

בקשה לפשיטת רגל

נכון עד ל- 15/09/19

הליך פשיטת רגל הוא הליך שמטרתו לאפשר לאדם המצוי בחובות והוא אינו מסוגל לשלם את כלל חובותיו, לפרוע את החובות באופן חלקי ולפתוח, עם סיום ההליך, דף חדש בחייו הכלכליים. חייב המעוניין לפנות להליכי פשיטת רגל רשאי להגיש בקשה לפשיטת רגל, תחילה לכונס הנכסים הרשמי ובהמשך לבית המשפט המחוזי המוסמך. במסגרת ההליך, בית המשפט ייבחן לעומק את יכולתו הכלכלית של החייב ונסיבות יצירת החוב וכן תינתן לנושים הזדמנות להגיש תביעות חוב. כאשר הליך פשיטת הרגל מסתיים בצו ההפטר והכרזה על החייב כפושט רגל, החייב יהיה פטור מחובותיו הקודמים. על אף יתרונותיו הרבים של הליך פשיטת הרגל, לא בכל מקרה נמליץ לחייב לפנות להליך. בשורות הבאות נסביר באילו מקרים כדאי לחייב להגיש בקשה לפשיטת רגל.

באילו מקרים ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל?

חשוב לדעת שלא על כל חוב ניתן להגיש בקשה לפשיטת רגל ויש לעמוד בתנאים הקבועים לצורך כך בחוק. בקשה לפשיטת רגל יכולה להיות מוגשת על ידי הנושים או על ידי החייב. כאשר החייב מגיש את הבקשה עליו להגישה כ-״אדם יחיד״ כלומר, כאדם פרטי, עוסק פטור ומורשה אך לא כתאגיד. כמו כן, החובות בגינם מוגשת הבקשה צריכים להיות גבוהים מ- 17,514 ש"ח (נכון עד ליום ספטמבר 2019).

אילו שיקולים יש לקחת בחשבון?

פרט לעמידה בתנאי הסף, אחד השיקולים המרכזיים בהחלטה האם לפנות להליכי פשיטת רגל הוא האם ההליך אכן צפוי לסייע לחייב בפתיחת דף כלכלי חדש. בסיום הליך פשיטת הרגל החייב צפוי לקבל הפטר אשר בפועל מוחק את כלל חובותיו הקודמים להליך. יחד עם זאת, לא כל חוב הוא חוב בר הפטר ולכן, אם חובותיכם מורכבים בעיקר מחובות שאינם בני הפטר בהליך, התועלת הצפויה מפשיטת רגל קטנה או חסרת חשיבות. לכן, יש לאפיין עוד קודם הפנייה את החובות הקיימים ומשקלם בתוך החוב הכללי.

על אילו חובות לא ניתן לקבל הפטר?
  • קנסות – חוב שנוצר לחייב בשל קנס המגיע למדינה או לרשות מקומית או מגיע לפי התחייבות להימנע מעבירה. 
  • חוב מזונות – חוב שנוצר לפי פסק דין מזונות. גם אם מדובר בחוב לביטוח לאומי לאחר שהמוסד שילם את קצבת המזונות במקום החייב. 
  • חוב שנוצר במרמה – חוב שהוא תוצר של מרמה שהחייב היה חלק ממנה או שהוויתור על החוב הושג במרמה של החייב.
  • חובות חדשים – צו ההפטר לא חל על חובות חדשים שנוצרו לחייב תוך כדי ההליך או לאחריו. 
כיצד מוגשת בקשה לפשיטת רגל?

כחייבים, אם החלטתם להגיש בקשה לפשיטת רגל, יהיה עליכם לפנות תחילה לכונס הרשמי לצורך קבלת האישור שעימו תוכלו לפנות בהמשך לבית המשפט המחוזי. הפנייה לכונס נעשית כיום באמצעות פנייה מקוונת, הכוללת מילוי טפסים וצירוף תצהיר המפרט את השתלשלות ההסתבכות הכלכלית על פי סדר כרונולוגי. בנוסף, תידרשו לשלם אגרת פיקדון פתיחת תיק. לרוב, אם הבקשה הוגשה כנדרש, הכונס הרשמי ייתן את האישור המיוחל שיאפשר להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי, אשר ייתן צו כינוס וידון בהליך פשיטת הרגל.

 

למשרד הופמן רוז צוות מומחים מוביל בתחום הליכי פשיטת רגל וליווי חייבים. 

פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם. 

  

 

    

על המחבר

law-hr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *