באילו נסיבות ניתן לבצע סגירת חובות בהוצאה לפועל?

law-hr הוצאה לפועל, חובות בעסקים, פשיטת רגל 0 תגובות

סגירת חובות בהוצאה לפועל

במהותו הליך הוצאה לפועל הוא הליך שנועד לצורכי גבייה או מימוש של פסק דין, שטר או חוב אחר,  ולא פעם ניתן להגיע במסגרתו לסגירת חובות. סגירת חובות בהוצאה לפועל מתאפשרת במספר דרכים כאשר לרוב האפשרות הטובה ביותר עבור הצדדים היא הסכמה על הסדר חוב. כתלות בנסיבות, ישנן דרכים נוספות בהן ניתן יהיה להביא לסגירת החובות, ובהתאם, גם לסגירת התיק ולסיום ההליך. הסדר תשלומים בהוצאה לפועל יכול להיערך בשלבים שונים של גלגולי התיק. ניתן לבצע משא ומתן ישירות מול הזוכה במרבית המקרים וכן לפנות לרשם ההוצאה לפועל בבקשה לצו תשלומים במסגרת איחוד תיקים ומחוצה לו.

הסדר חוב – הסכמה עם הזוכים בתיק

בדומה להתמודדות עם חובות מחוץ לכותלי ההוצאה לפועל, גם במסגרת התנהלותו של תיק הוצאה לפועל ניתן להגיע להסכמה עם הזוכה או הזוכים בתיק בנוגע לסיומו של החוב. לרוב, האינטרס להגיע להסדר חוב הוא משותף לשני הצדדים בתיק ההוצאה לפועל כך שכל צד עושה פשרה מסוימת מעמדתו הראשונית במטרה להביא לסיום ההליך באופן המהיר והטוב ביותר. במסגרת זו הצדדים מסכימים ביניהם על סכום מסוים שישולם לזוכה או הזוכים ועל פריסת התשלומים לסגירת החוב. הסדר חוב יכול להיות מוסכם בין הצדדים בכל שלב של ההליך, בשלב האזהרה וגם בהמשך הדרך במהלך התנהלות התיק. לעיתים יהיה צורך להציג נתונים ומסמכים רלוונטיים לזוכה על מנת לבסס יחסי אמון והסכמה על תנאי ההסדר.

קבלת צו תשלומים מרשם ההוצאה לפועל

במקרים בהם החייב אינו מתכחש לקיומו של החוב כפי שהוצג בעת פתיחת התיק על ידי הזוכה אך אין באפשרותו לעמוד בכיסוי החוב בתשלום אחד, באפשרותו לפנות לרשם ההוצאה לפועל לקבלת צו תשלומים. הבקשה לקבלת צו תשלומים מרשם ההוצאה לפועל צריכה לכלול הצעה לפריסת החוב במועדים ובשיעורים מסוימים, בסכום חודשי מינימאלי של 150₪. לאחר שהוגשה בקשה לצו תשלומים לרשם בתיק, הבקשה מועברת אל הזוכה אשר צריך למסור את עמדתו ביחס למבוקש בה. כאשר הזוכה מסכים למוצע הרשם יאשר את צו התשלומים המבוקש בתנאים שהתבקשו. במקרים בהם הזוכה מגיב בהתנגדות, רשם ההוצאה לפועל יבצע בירור ביחס ליכולת הכלכלית של החייב ויקבע לפי המסמכים והמידע המוצגים בפניו את גובה הצו.

קבלת צו תשלומים באיחוד תיקים

דרך אפשרית נוספת להתקדם אל עבר סגירת חובות בהוצאה לפועל היא קבלת צו תשלומים במסגרת איחוד תיקים. איחוד תיקים בהוצאה לפועל יוצר תיק אחד המאגד את כלל תיקי החייב ובמסגרתו נקבע תשלום חודשי קבוע המחולק בין כלל הזוכים על פי חלוקה פנימית הנעשית על ידי לשכת ההוצאה לפועל. לצורך קביעת סכום התשלום החודשי על החייב לעבור חקירת יכולת מקיפה שעל בסיסה יקבע צו התשלומים. במרבית המקרים צו התשלומים באיחוד התיקים לא יאפשר את סגירת החוב וסיום ההליך בעתיד הנראה לעין ולכן על פי רוב נעדיף להימנע מאפשרות זו כדרך להביא לסגירת חובות.

משרד הופמן רוז בעל ניסיון עשיר בליווי וייעוץ לחייבים בהוצאה לפועל. 

פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם. 

 

 

 

    

על המחבר

law-hr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *