איך לצאת מחובות?

ערן רוז הוצאה לפועל, כללי, פשיטת רגל 0 תגובות

התמודדות עם חובות היא קשה ומותחת ביותר עבור החייב והסובבים אותו. אנחנו נפגשים מדי יום עם חייבים שמרגישים שאין להם מפלט והחובות רודפים אחריהם ונושפים בעורפם לאן שלא יפנו ומה שלא יעשו. בפועל, ישנם כלים חוקיים ויעילים ליציאה מהחובות. לכן, כשלקוח מגיע אלינו לטיפול בחובות שנצברו, אנחנו דואגים לא רק להעניק לו את הסיוע המשפטי המקצועי והאיכותי ביותר, אלא גם ללוות אותו בהליך השיקום הכלכלי ולהקנות לו כלים חיוניים להתנהלות כלכלית נבונה. אם גם אתם חשים שאתם שוקעים אך לא יודעים כיצד תוכלו להתמודד עם החובות, ריכזנו עבורכם כמה עצות שיסייעו לכם לעשות חשיבה מחדש ושינויים קלים יחסית ליישום באורח החיים. בואו ללמוד איך לצאת מחובות.

ניהול החוב – היערכות נכונה ליציאה מהחובות

חייבים רבים שמגיעים אלינו מספרים על רקע של התנהלות כלכלית לא מאורגנת שכללה בעיקר "כיבוי שריפות" והסתכלות על הכנסות והוצאות בצורה נקודתית, ללא ראייה כוללת וללא ניהול. כדי לצאת ממצב של חובות יש צורך לשנות את צורת ההסתכלות הזו וחשוב להתחיל כבר עם החוב הנוכחי. את ההתגברות על החוב נתחיל במיפוי כלל החובות שלכם. מטרת המיפוי היא לאתר את כלל החובות ולאפיין אותם כך שבהמשך יהיה קל לתעדף את החובות נכון ולהבין מהם המקורות שעשויים לשרת את החוב. הקריטריונים המרכזיים למיפוי יהיו – מתי נוצר החוב, מיהו הנושה, מהו סכום החוב או היתרה שנותרה לסילוקו וכמה אחוזי ריבית אתם משלמים עליו. אחרי מיפוי החוב ניתן יהיה להחליט מהם הצעדים הנכונים להתמודדות עימו.

פניה להליכי פשיטת רגל

ההחלטה לפנות להליכי פשיטת רגל תלויה בגורמים שונים. במצב שבו עיקר נטל החובות שלכם נובע מחובות שלא ניתן יהיה לקבל עליהם הפטר בהליך, או אם מתפרנסים מעיסוק שלא ניתן להמשיך לעסוק בו אחרי פשיטת רגל, זהו כנראה לא הפתרון המתאים עבורכם. לעומת זאת, במקרים רבים אחרים הליכי פשיטת רגל עשויים להוביל לתוצאות חיוביות ולהיות צעד חשוב בפתיחת דף כלכלי חדש. במצבים אלה, במהלך הליך פשיטת הרגל תוכלו לקבל צו עיכוב הליכים על כלל ההליכים האחרים המתנהלים כנגדכם ובכך לאפשר לכם לרכז את מאמציכם בהליך אחד מוסדר. בהנחה שהליך פשיטת הרגל יתנהל כמצופה, תוכלו בסיומו לקבל צו ההפטר, אשר יפטור אתכם מהחובות הקיימים לאחר מיצוי היכולת לכסות את החוב מהנכסים הקיימים.

הגעה להסדר חובות עם בנקים ונושים אחרים

הסדר חוב הוא הסכם בין הצדדים שבמסגרתו החוב מופחת, נדחה או נפרס מחדש. לקוחות רבים מופתעים לגלות שזהו פתרון מקובל שניתן ליישום גם עם נושים חזקים כמו הבנקים. עבורכם כחייבים הסדר חוב יכול לאפשר את החזר החוב בתנאים נוחים ככל הניתן ומבלי שירחף מעל ראשיכם באופן קבוע החשש מפני עיקולים וסנקציות והסתבכויות כלכליות נוספות. מבחינת הנושים ההסדר מאפשר קבלת חלק מסכומי החוב וחוסך את הטרחה וההוצאות שבניהול הליכי גבייה או הליכים משפטיים אחרים. הגעה להסדר חוב מתאים עבורכם כרוכה בניהול משא ומתן, עדיף על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום ותוך בניית אמון בין הצדדים. בעניין זה חשוב לבצע הערכה איכותית ביחס ליכולת הכלכלית האמיתית ולשריין את מקור הכסף לביצוע התשלומים הקבועים שבהסדר.

 

משרד הופמן רוז מייעץ ומעניק ליווי מקצועי לחייבים. רוצה לחיות ללא חובות? פנה עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

  

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *