איך סוגרים חובות ויוצאים לדרך כלכלית חדשה?

ערן רוז כללי 0 תגובות

מרבית הלקוחות החייבים הפונים אלינו חווים מתחים רבים ותחושת חוסר אונים ואין מוצא. ואכן, אין ספק שהחיים בצל החובות רחוקים מלהיות נעימים או נוחים. לחובות מתמשכים יש השלכות הרסניות על המשך ההתנהלות הכלכלית, שקיעה בחובות נוספים, הסתבכויות עסקיות, יצירת סדקים במערכות יחסים בתוך המשפחה ועוד ועוד. כמי שפוגשים מדי יום חייבים רבים אנחנו יודעים לספר שכמעט כל חוב הוא בר פתרון, בייחוד כאשר הפנייה לעזרה מקצועית נעשית במועד. אם גם אתם מתמודדים עם חוב ושואלים את עצמכם איך סוגרים חובות, השורות הבאות הן עבורכם.

השלב הראשון בהתמודדות – מיפוי חובות

התמודדות נכונה עם חובות חייבת להתבצע בצורה סדורה ומובנית. לפני שניתן להתפנות להליכי הסדר חוב וסגירת החובות בפועל יש צורך לבצע מיפוי חובות. בשלב הזה תצטרכו לאתר את המידע על כלל החובות שצברתם. לצורך כך חשוב לרכז את הפרטים אודות מועד יצירת החוב, זהות הנושה או הנושים, סכום החוב, היתרה שנותרה לסילוק, ריביות, ריביות פיגורים, הליכים משפטיים, מינהליים או פליליים שכרוכים בחוב. כל אלה ישמשו בהמשך גם כשיקולים בתעדוף החובות.

איתור הוצאות בעייתיות ומקורות הכנסה ומימון

עוד במסגרת הליך ההכנות לקראת סגירת החוב יהיה עליכם להקדיש מחשבה וטיפול נכון להוצאות ולהכנסות שלכם. חשוב ביותר שבעת הטיפול בחוב הנוכחי לא יצברו חובות חדשים וכן ימצאו מקורות למימון הסדרי החוב הצפויים. לצורך כך תצטרכו להתחיל לבצע מעקב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם. כלל האצבע הוא כמובן שההכנסות חייבות להיות גדולות מההוצאות שלכם. ככל שעולה הצורך ניתן לאתר הוצאות בעייתיות שמעמיקות את החוב והנזק שלהן רב מהתועלת וכן למצוא דרכים להגדלת ההכנסות. בהתאם לתמונה שתצטייר מהמצב ניתן יהיה לבחון את הצורך בנטילת הלוואה לצורך סגירת חובות.

תעדוף חובות – אילו חובות דחוף יותר לסגור?

סגירת חובות היא תהליך שעשוי לקחת זמן. כאשר אנחנו מדברים על חובות רבים מסוגים שונים ומול נושים שונים יש צורך לתעדף ולהחליט איזה מהחובות הוא כזה שיש דחיפות רבה יותר לסגור אותו ועם איזה חוב אתם יכולים להמשיך עוד קצת או לסגור בהדרגה. לעיתים נכון יותר לסגור בתחילת הדרך חובות קצרי טווח ובכך להפחית את נטל התשלומים החודשי. במקרים אחרים, כאשר ניתן לעמוד בנטל התשלומים החודשי תהיה עדיפות להקטנת החובות עם ריבית גבוהה, במטרה לחסוך את עלויות הריבית לטווח הארוך. כמובן ששיקולים כמו הסיכון להליכים משפטיים או סנקציות חוקיות כנגדכם או חוב שעשוי לפגוע במשפחה וקרובים חייבים גם הם להילקח בחשבון במסגרת סך השיקולים.

הגעה להסדר חובות עם בנקים ונושים אחרים

הסדר חוב הוא הסכם בין הצדדים שבמסגרתו החוב מופחת, נדחה או נפרס מחדש. לקוחות רבים מופתעים לגלות שזהו פתרון מקובל שניתן ליישום גם עם נושים חזקים כמו הבנקים. עבורכם כחייבים הסדר חוב יכול לאפשר את החזר החוב בתנאים נוחים ככל הניתן ומבלי שירחף מעל ראשיכם באופן קבוע החשש מפני עיקולים וסנקציות והסתבכויות כלכליות נוספות. מבחינת הנושים ההסדר מאפשר קבלת חלק מסכומי החוב וחוסך את הטרחה וההוצאות שבניהול הליכי גבייה או הליכים משפטיים אחרים. הגעה להסדר חוב מתאים עבורכם כרוכה בניהול משא ומתן, עדיף על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום ותוך בניית אמון בין הצדדים. בעניין זה חשוב לבצע הערכה איכותית ביחס ליכולת הכלכלית האמיתית ולשריין את מקור הכסף לביצוע התשלומים הקבועים שבהסדר.

.

משרד הופמן רוז מייעץ ומעניק ליווי מקצועי לחייבים.

שקוע בחובות? אנחנו כאן בשבילך! פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם.

 

    

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *