מה המשמעות של הסדר תשלומים בהוצאה לפועל?

צביקה הופמן הוצאה לפועל, כללי, פשיטת רגל 0 תגובות

במסגרת הליכי הוצאה לפועל הולכים ומצטברים על החובות ההתחלתיים חיובים וריביות עצומים וכן סכנת הסנקציות וההגבלות מרחפת באופן קבוע מעל ראשו של החייב. התמודדות עם חוב או חובות המצויים בהליכי הוצאה לפועל שונים באופיים מחובות שמתקיימים מחוץ לכותלי המערכת. יחד עם זאת גם בהוצאה לפועל ניתן להגיע בנסיבות ותנאים שונים להסדר תשלומים. הסדר תשלומים בהוצאה לפועל יכול להיערך בשלבים שונים של ההליך. ניתן לבצע משא ומתן ישירות מול הזוכה במרבית המקרים וכן לפנות לרשם ההוצאה לפועל בבקשה לצו תשלומים או לאיחוד תיקים.

הסדר חוב מול הזוכים

הסדר חוב הוא הסכמה בין החייב לבין הנושים אשר במסגרתה הצדדים קובעים סכום מוסכם והסדר תשלומים להחזר וסגירת החוב. לרוב, האינטרס להגיע להסדר חוב הוא משותף לשני הצדדים כאשר כל צד עושה פשרה מסוימת מעמדתו הראשונית במטרה להביא לסיום ההליך באופן המהיר והטוב ביותר. לרוב תוכלו להגיע להסדר חוב עוד טרם הפנייה להוצאה לפועל אך פעמים רבות הסדרים שכאלה מתקיימים גם בשלב האזהרה וגם בהמשך הדרך במהלך התנהלות התיק. הסדר חוב הוא תוצאה של משא ומתן פתוח ומקצועי בין הצדדים. לעיתים יהיה צורך להציג נתונים ומסמכים רלוונטיים לנושה על מנת לבסס יחסי אמון והסכמה בדבר הסכום המוסכם ופריסת התשלומים או תשלום חד פעמי לסגירת החוב.

צו תשלומים בהוצאה לפועל

נועד עבור חייב שאינו מתנער מהחוב אך מטעמים כלכליים אינו יכול לעמוד בכיסויו בתשלום אחד. במקרים אלה צו התשלומים יאפשר את פריסת החוב ותשלום חודשי קבוע בסכום התואם לכאורה את מצבכם הכלכלי. צו התשלומים יכול להיעשות כבר בימים הסמוכים לקבלת האזהרה על פתיחת התיק והן בהמשך הדרך. החיסרון הבולט של צו התשלומים הוא העובדה שהחוב נפרע על פני תקופה ארוכה ובזמן הזה ממשיך לצבור ריביות גבוהות.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

האיחוד יוצר תיק אחד המאגד תחתיו את התיקים המנוהלים כנגד החייב במערכת ההוצאה לפועל. במסגרת האיחוד תדרשו לשלם סכום חודשי קבוע לתיק האיחוד, כאשר החלוקה הפנימית בין הזוכים נעשית על ידי לשכת ההוצאה לפועל. חשוב לדעת שאיחוד התיקים עלול להיות מלווה בהטלת הגבלות והוא אינו פוטר אתכם מהחוב ולכן הוא אינו פתרון עומק לבעיית החובות.

מאיחוד תיקים להפטר בהוצאה לפועל

חייב אשר הוגדר בהוצאה לפועל כ ״חייב מוגבל באמצעים״ ונותר בסטטוס זה כ 4 שנים רשאי לפנות בבקשה לקבלת הפטר על חובו ובכך לסיים את מסכת התשלומים, צבירת הריביות, ההגבלות והעיקולים ולחזור לשגרת חיים כלכלית נורטיבית. רשם ההוצא הלפועל יבחן את נכסי החייב, את סך החוב ואת אופן ההתנהלות של החייב במשך השנים שקדמו לבקשה ויידה כי לא מתנהלים כנגד החייב הליכי הסדרי חוב נוספים. בהתאם לכך ישקול את האפשרות למתן ההפטר.
בקשה להפטר בהוצאה לפועל, עוגנה בחוק באופן זמני בשנת 2015 ועתידה לפוג בספטמבר 2019. לכן חייבים העונים לתנאים לקבלת הפטר בהוצאה לפועל וטרם פנו לבקשת הפטר רשאים עדיין לעשות זאת אך בידיהם חלון זמנים מצומצם.

 

משרד הופמן רוז בעל ניסיון עשיר בליווי וייעוץ לחייבים בהוצאה לפועל ובהליכי פשיטת רגל.

פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

    

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *