כמה זמן לוקח להסיר עיקול מחשבון בנק ?

ערן רוז הוצאה לפועל 0 תגובות

היד הקלה על ההדק בהחלטה להטיל עיקול על חשבון הבנק, בשילוב העובדה שמדובר בפרוצדורת עיקול פשוטה וזמינה עבור נושים וזוכים, הופכת את העיקול על חשבון הבנק לסוג עיקול נפוץ ביותר. אך, היותו נפוץ לא הופכת אותו לעניין פעוט עבור החייב שחשבונו עוקל. עיקול על חשבון הבנק עלול להגביל ולהפריע מאוד להתנהלות היומיומית, לחייב ולבני משפחתו. ההגבלות הכרוכות בו עלולות במקרים מסוימים להוביל גם לתסבוכות כלכליות נוספות. הסרת עיקול היא אפשרית ורצוי מאוד להתחיל לפעול לצורך כך בהקדם האפשרי. כמו כל פרוצדורה בירוקרטית, הסרת עיקול איננה נעשית באופן מיידי. לכן, אם גם אתם רציתם לדעת כמה זמן לוקח להסיר עיקול מחשבון בנק וכיצד לעשות זאת- נפרט בשורות הבאות את כל מה שחשוב שתדעו.

מהם המצבים בהם מוטל עיקול על חשבון בנק?

עיקול על חשבון בנק מוטל לרוב באחד מהמקרים הבאים:

  • ביוזמת הזוכה או לשכת ההוצאה לפועל במקרה של חייב שאינו משלם את החוב בתיק.
  • ללא הליך הוצאה לפועל – בעקבות חוב למוסדות כדוגמת ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ, עירייה וכיו"ב.
אילו השלכות יש לעיקול על חשבון הבנק?

עם קבלת צו העיקול הבנק עוצר את כל הפעילות בו. זאת אומרת שלא תוכלו לבצע שימוש בכסף המצוי בחשבון, לא ייגבו הוראות קבע, לא ימשכו שקים ואף לא יבוצעו חיובי אשראי. הפקדת כספים תתאפשר לרוב אולם, ככל שהכספים הללו יופקדו בטווח של שלושה חודשים מיום הטלת החשבון, גם הם יעוקלו. בהמשך, לאחר שהבנק יעדכן את הגורם המעקל בהימצאות החשבון ובכספים שבו, ניתן יהיה לבקשת הנושה או הזוכה להורות על העברת הכספים שעוקלו. במקרה של חוב הוצאה לפועל, רשם ההוצאה לפועל יוציא את צו מימוש העיקול בהמשך לבקשת הזוכה והבנק יהיה מחויב להעביר את הכספים על פי התנאים שיקבע הרשם.

החשיבות בפעולה מהירה – הימנעו ממימוש הכספים

גם לאחר שהוטל עיקול על חשבון הבנק, ניתן יהיה להביא לביטולו, לעיתים בתוך מספר ימים, באמצעות נקיטה בפעולות הנדרשות. יחד עם זאת, חשוב לדעת שמימוש כספים מעוקלים בחשבון בנק במסגרת הליכי הוצאה לפועל נעשה לרוב במהירות. לאחר שניתנת הוראת מימוש הכספים לרוב קשה הרבה יותר להשיב את הגלגל לאחור ולכן רצוי מאוד שלא להתמהמה ולפעול לביטול הצו והסרת העיקול מיד עם הגילוי על הטלתו.

כיצד נכון לפעול לשם הסרת העיקול?

כאשר העיקול הוטל במסגרת הליכי הוצאה לפועל לרוב תוכל – כתלות בנסיבות המקרה – להביא להסרת העיקול באחת מהדרכים הבאות:

  • לשלם את החוב בתיק.
  • להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל לביטול או לעיכוב העיקול.
  • להגיע להסדר תשלומים עם הזוכה תוך הסכמה על הסרת העיקול.
  • במקרים מסוימים יש לפנות לבית המשפט בערעור על החלטת הרשם בעצם מתן צו העיקול.
בתוך כמה זמן יוסר העיקול מהחשבון?

ההליכים להסרת העיקול עשויים להתמשך עד כמה שבועות, כתלות בפרוצדורה שנבחרה לצורך הטיפול ובנסיבות המקרה הספציפיות. על מנת שתוכלו לשוב לשגרה מהר ככל האפשר ולהבטיח שהדרך שבחרתם להסרת העיקול היא הטובה והמתאימה ביותר במקרה, רצוי להתייעץ עם עורך דין המומחה בהליכים אלה. עם קבלת ההחלטה להסרת העיקול, תישלח אל הבנק הודעה על כך שהעיקול הוסר. מרגע זה לרוב העיקול יוסר בתוך שלושה עד ארבעה ימי עסקים. לעיתים מתעורר צורך להפנות את תשומת ליבו של הבנק לכך שהוסר העיקול.

 

במשרד הופמן רוז צוות מומחים מנוסים ואיכותיים במתן ייעוץ וליווי חייבים בהליכי הוצאה לפועל.

הוטל עיקול על חשבון הבנק שלך? אנחנו כאן בשבילך. פנה אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ חינם.

 

 

    

 

 

על המחבר

ערן רוז

ערן בעל תואר ראשון במשפטים (LL.M), מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים. לאחר סיום לימודיו, התמחה ערן בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים וצבר ידע וניסיון רב בהליכים השונים הנוגעים לתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *