הסדר נושים לפי סעיף 33 לפקודת פשיטת הרגל- לצאת מהליך פשיטת רגל בלי להיות מוכרז כפושט רגל

צביקה הופמן פשיטת רגל 0 תגובות

פעמים רבות אנו נשאלים על ידי לקוחותינו באם ניתן להגיע להסדר ו/או לקצר את תהליך פשיטת הרגל ו/או לצאת מהליך פשיטת הרגל מבלי להיות מוכרז כפושט רגל.

התשובה: כן! בהחלט ניתן לצאת מהליך פשיטת רגל לפני המועד הקבוע בחוק (18 חודשים), בנוסף ניתן גם לסיים את ההליך מבלי להיות מוכרז כפושט רגל.

ישנם מספר דרכים לעשות זאת, אנו נפרוס בפניכם (על קצה המזלג), דרך אחת בכתבה הבאה:

 

הסדר נושים לפי סעיף 33 לפקודת פשיטת הרגל

סעיף 33 לפקודת פשיטת הרגל, מתייחס לחייב אשר מצוי בהליכי פשיטת רגל והוצא כנגדו צו כינוס – צו במסגרתו, נכסי החייב מועברים לפיקוחו של הכונס הרשמי.

על פי סעיף 33, רשאי החייב להציע הסדר, במסגרתו ישולמו לנושים סכומי כסף אשר יהוו אחוז מסוים מגובה החוב.

הסדר נושים, טומן בחובו יתרונות רבים עבור החייב – כאשר בראש וראשונה, טמונה בעובדה שאם ההסדר יתקבל על ידי בית המשפט, החייב יוכל לקבל הפטר משאר החוב.

מעבר לכך, מדובר בהצעה אחת אחידה הניתנת לכל הנושים, במידה וההצעה תאושר, היא תחייב את כל הנושים לקבל אותה – וזה נכון גם במקרים בהם חלק מהנושים יתנגדו להצעה.

 

הליך אישור ההסדר

על פי סעיף 33 לפקודת פשיטת הרגל, ההצעה להסדר הנושים, צריכה להיות מפורטת, לכלול בתוכה ערבויות לפירעון החובות ולהיות מוגשת לכונס הרשמי בכתב.

בכדי שההסדר יאושר, הכונס הרשמי מעביר את ההצעה לנושים – כאשר, במידה ו-75 אחוז או יותר מהנושים יקבלו את ההצעה, היא תוכל להיות מאושרת – וזאת גם במקרים בהם חלק מהנושים יסרבו להסדר – כאמור, במידה ומדובר בפחות מ-25 אחוז מהנושים, הם יאלצו לקבל את ההסכם גם אם תנאיו אינם מקובלים עליהם.
הנושים יציגו את החלטותיהם בנוגע להסדר הפשרה, במסגרת אספת נושים אותה ייכנס הכונס – במהלך האספה, יתאפשר לחייב לשנות את ההסדר במידה ויבחר בכך וזאת, בכדי להתאימה להשגות ולדרישות של הנושים אשר יועלו במהלך האסיפה.

החלטת בית המשפט

כאמור, במידה והושגה הסכמה של 75 אחוז ומעלה מהנושים להסדר, בית המשפט יחליט האם לאשר את ההסדר או לדחות אותו – ההצעה תדחה במקרים בהם לראות עיניו של בית המשפט לא תהיה בה תועלת עבור הנושים או שלא תהיה מצוינת בה ערובה מספקת שהחייב אכן יעמוד בהסדר.
מהעבר השני, בית המשפט יכול להחליט ולאשר את ההצעה גם במקרים מיוחדים בהם היא אושרה על ידי רוב הנושים, אשר עומד על פחות מ-75 אחוז מהם, וזאת בתנאי שסכום החובות אליהם הינו גבוה ממחצית החובות לכלל הנושים.
חשוב לציין, שבכדי שהסדר הנושים אכן יתקבל, על החייב להתחייב על הסדר של תשלום אשר מהווה לכל הפחות 30 אחוז מגובה סכום החובות לנושים.

למידע בנושא הסדר נושים לפי סעיף 19א לפקודת פשיטת רגל, לחצו כאן.

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *