ביטוח בריאות לעובד זר – בחירת הביטוח הנכון

עו״ד רותם פרגון דיני הגירה 0 תגובות

ביטוח בריאות לעובד זר

על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כל תושב ישראלי זכאי לשירותי בריאות הקבועים תחת "סל שירותי הבריאות". השירותים הללו ניתנים על ידי קופות החולים השונות הפועלות בישראל וכל תושב מחויב להיות רשום כחבר באחת מהן. מאחר שעובד זר איננו נחשב תושב ישראלי הוא לא זכאי אוטומטית לשירותי הבריאות הללו. למרות זאת, על מנת שהעובד הזר לא יוותר ללא כיסוי ביטוחי רפואי, נקבעה בחוק אחר – חוק עובדים זרים – חובה על המעסיק להסדיר על חשבונו ולמשך כל תקופת ההעסקה אצלו, ביטוח בריאות לעובד זר בהסדר פרטי. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם את המידע החשוב שתצטרכו כדי לבחור נכון את ביטוח הבריאות המתאים לעובד הזר שלכם.

מהו ביטוח בריאות לעובד זר?

חוק עובדים זרים קובע את עצם החובה לרכישת ביטוח בריאות לעובד זר על ידי המעסיק. צו עובדים זרים, שניתן על ידי שר הבריאות, מפרט את טיבה של החובה הזו וקובע את ה"מה" וה"איך". בשונה מביטוח בריאות מכוח חוק בריאות ממלכתי, ביטוח בריאות לעובד זר הוא ביטוח פרטי שנרכש דרך חברות הביטוח. אולם, למעט מספר חריגים ספציפיים, נקבע בחוק כי הביטוח הפרטי לעובד הזר חייב לכלול את אותם השירותים הרפואיים הקבועים בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

רוצה להיות בטוח שאתה מקיים את הוראות החוק? משרד הופמן רוז מעניק ייעוץ, סיוע וליווי מקצועי צמוד למעסיקים עובדים זרים.
פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם! השאר פרטים או התקשר 08-999-9050

מה בפועל כולל הביטוח?

על פי הקבוע בחוק, הפוליסה לביטוח הבריאות לעובד הזר חייבת להעניק לו כיסוי, בין היתר, בתחומים הבאים: ביקור אצל רופא משפחה ורופאים מומחים, ביקור בבתי חולים וחדר מיון, ניתוחים, בדיקות הדמיה, CT, אולטרא סאונד ורנטגן, בדיקות אבחוניות, בדיקות מעבדה, חיסונים, אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, מרשמים לתרופות וסל התרופות הקבוע בחוק בריאות ממלכתי, כסא גלגלים או הליכון, בדיקת מנטו וצילום ריאות, הוצאות רפואיות שלא בגין אשפוז, רפואת שיניים (עזרה ראשונה), פינוי באמבולנס, בריאות האישה, העברת גופה במקרי מוות, ביטוח למקרה מוות ועוד.

מהם שירותי הבריאות שאין חובה לכלול בביטוח?

צו עובדים זרים קובע שאין חובה לכלול בביטוח הבריאות לעובד זר כיסוי עבור טיפולים בגין תאונות דרכים, לידה, שירותים פסיכולוגיים, בדיקות גנטיות, טיפולי פוריות ובעיות בתפקוד המיני, שירותים הניתנים מחוץ לישראל, שירותי סיעוד וכן מצב רפואי שהיה קיים קודם לביטוח הבריאות הראשון שנעשה עבור העובד הזר בישראל. באשר לסל התרופות, הוחרג הטיפול התרופתי באלצהיימר וכן טיפולים תרופתיים בבעיות פוריות. בנוסף, הפוליסה אינה אמורה לכסות טיפולים רפואיים הנדרשים כתוצאה מתאונת עבודה, אשר אמורים להיות מכוסים על ידי המוסד לביטוח לאומי.

פרטים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

בתור מעסיק, חשוב שתבחר במבטח בעל רישיון בתחום ביטוח בריאות לעובדים זרים, המוענק על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר. חשוב להקפיד שהטפסים למילוי והשאלון הרפואי שעל העובד הזר למלא, כתובים בשפה המובנת לו וכן, שלאחר חיתום הביטוח, יש בידי העובד העתק של הפוליסה בשפה המובנת לו. פוליסת ביטוח בריאות לעובד זר איננה כוללת תקופת אכשרה, והכיסוי הביטוחי נכנס לתוקף עם הנפקתה. מרבית הפוליסות תקפות לשנה והעלות בשוק כיום עומדת על כ- $2 ליום, כתלות בהרחבות ובמבטחים השונים. כשמדובר בעובד זר בסיעוד, כמעסיק תהיה רשאי לנכות עד מחצית מסכום העלות החודשית של הפוליסה מהשכר.

ביטוח בריאות לעובד זר – חשוב שתבחר נכון

בתור מעסיק חשוב שתדע שאי עמידה בדרישות צו עובדים זרים הוא עבירה פלילית. לכן, הימנעות מרכישת ביטוח בריאות לעובד זר שאתה מעסיק או רכישת פוליסה שאינה עומדת בדרישות החוק עלולה לגרור להרשעה, קנסות ואפילו מאסר. לכן, חשוב מאוד שביטוח הבריאות לעובד הזר המועסק על ידיך יעמוד בכלל דרישות החוק. כמו בכל ביטוח פרטי, תנאי הביטוח, היקף הכיסויים, היקף ההשתתפות העצמית וכדו' משתנים בין פוליסות שונות המוצעות בשוק וייתכנו הרחבות לדרישות הבסיס. כך או כך, חובה עליך לוודא שהשירותים המנויים בחוק אכן מכוסים בפוליסה שרכשת.

פגישת ייעוץ

על המחבר

עו״ד רותם פרגון

ראש מחלקת דיני הגירה והסדרת מעמד בישראל .בעלת תואר ראשון ושני במשפטים (LL.B)(LL.M) מאוניברסיטת בר אילן עם התמחות במשפט כלכלי מסחרי. בעלת מומחיות וניסיון עשיר במשפט ציבורי מנהלי, דיני הגירה, הסדרת מעמד בישראל ,זכויות אדם דיני משפחה וירושה. עד לא מכבר, שימשה יועצת משפטית ותובעת מטעם המדינה במחלקת הליטיגציה בבית הדין לעררים של רשות האוכלוסין וההגירה בירושלים ותל אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *