חשיבותו של בירור תיקים בהוצאה לפועל

צביקה הופמן הוצאה לפועל, פשיטת רגל 0 תגובות

כמשרד המעניק מדי יום ייעוץ והכוונה לחייבים רבים בהוצאה לפועל, אנחנו רואים חשיבות רבה בניהול נכון של הסיכונים והסיכויים הקיימים לחייבים בהליך ההוצאה לפועל. כחלק מאותו ניהול נכון, אנחנו מקפידים להכיר היטב את תיק ההוצאה לפועל והפוטנציאל שלו להתפתח לסנקציות כנגד החייב, עוד לפני שהן מוטלות, זאת לצד זיהוי ההזדמנויות להביא לסגירת התיק וסיומו של ההליך. במסגרת זו, בירור תיקים בהוצאה לפועל הוא הליך מומלץ ביותר, בייחוד לחייבים שאיבדו קשר עם המתנהל בתיק או חושדים שקיים להם תיק בהוצאה לפועל, אך אינם יודעים האם אכן כך ומה מצבו של התיק.  

האם אתם מכירים את התיק שלכם? 

רשות האכיפה והגבייה – המטה של ההוצאה לפועל, ערכה בשנים האחרונות מחקרים מקיפים בנוגע לחייבים בהוצאה לפועל. המחקרים ריכזו מידע סטטיסטי על חייבים בחתכים של מגדר, גיל, מגזר ועוד. אחד האספקטים שנבחן במחקרים היה מידת ההיכרות של חייבים עם תיק ההוצאה פועל שלהם. מסקרים שנערכו ב-2017 עלה כי 66% מהחייבים דיווחו שהם מודעים לגובה החוב בתיק שלהם. לעומתם, 34% דיווחו שאינם מודעים לו. בהצלבת הנתונים מהחייבים וסכום החוב בתיק, נמצא כי בפועל 26% בלבד מהחייבים ידעו באמת מהו גובה החוב העדכני שלהם. כלומר, קרוב לשני שליש מהחייבים (כמעט 75%) אינם יודעים מה גובה החוב בתיק. מיותר לציין כי לאור הנתון הזה אנחנו יכולים רק להניח מהם אחוזי החייבים שאינם מודעים כלל לקיומו של תיק כנגדם. 

למה חשוב לבצע בירור תיקים?

תיקי הוצאה לפועל אינם נותרים במהלך השנים במצב סטאטי. גם אם לא מתבצעות פעולות גבייה כלשהן בתיק, החוב הולך וצובר ריביות, הולך ותופח. אנחנו מקבלים פניות רבות של חייבים שחוב של כמה אלפי שקלים בודדים הפך במרוצת השנים לחוב ענק של מאות אלפי שקלים. וזה עוד לפני שדיברנו על כך שתיקים שמבוצעות בהן פעולות גביה, פעולות אלה, גם אם לא הובילו לצמצום החוב, מוסיפות עלויות ומנפחות אותו אף יותר מהריבית. אין צורך להכביר מילים על התרחיש הסיוטי שבו חייב אדיש מתעורר בוקר אחד לגלות שחשבונותיו, חסכונותיו ונכסיו מעוקלים בגלל חוב ישן שכבר ששכח מקיומו. בירור תיקים נועד למנוע בדיוק מצבים כאלה ולהתמודד עם תיק ההוצאה לפועל לפני שהוא הופך למפלצת שלוחת רסן. לאור הנתונים הסטטיסטים, חשיבותו גדולה משניתן לתאר.

מה ניתן לעשות במקרה שנותר חוב?

במצב שבו עלה מבירור המידע העדכני בתיק שנותר חוב בתיק, חשוב לפעול במהרה כדי להביא לסיום החוב וסגירתו של התיק. אופן ההתנהלות המתאים במצב הזה תלוי בגורמים שונים – לעיתים ניתן יהיה להגיע להסדר חוב עם הזוכה בתיק ולהביא כך לסגירתו, אם בתיק לא בוצעו פעולות במשך שנתיים או יותר ייתכן שניתן יהיה להביא לסגירתו וכן, במקרים מסוימים יש מקום להגשת בקשות שמטרתן מיצוי הזכויות של החייב. על מנת להתאים את הצעדים הנדרשים למקרה הספציפי ולשם השגת תוצאות הטובות ביותר עבורכם, רצוי לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין העוסק בתחום ההוצאה לפועל.

כיצד מתבצע בירור תיקים בהוצאה לפועל?

פנייה למוקד השירות הטלפוני

ניתן לבצע בדיקת תיקים בהוצאה לפועל לפי תעודת זהות בקלות באמצעות פנייה אל מוקד השירות הטלפוני של רשות האכיפה והגבייה בטלפון 35592* או 073-2055000 בימים א'-ה' בשעות: 08:00-18:00  ובערבי חג בשעות: 08:00-12:30. 

במסגרת הפנייה יהיה צורך למסור את מספר תעודת זהות של החייב בתיק ומספר התיק, אם ידוע. לאחר מכן ניתן יהיה לקבל מידע על עצם קיומו של תיק, עדכון אודות גובה החוב, החלטות שניתנו בתיק, מידע אודות הלשכה בה מתנהל התיק ועוד. פנייה לצורך בקשת בירור תיק בהוצאה לפועל יכולה להתבצע על ידי החייב או על ידי עורך הדין המייצג אותו.

שירותים הניתנים במענה אוטומטי

רשות האכיפה והגבייה מפעילה שירות מענה אוטומטי לצורך קבלת מידע על הליכי הוצאה לפועל וכן הליכי גבייה במרכז לגביית קנסות. השירות פעיל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע בטלפון 35592* או 073-2055000.

לצורך קבלת השירות במענה האוטומטי נדרשים – מספר תיק הוצאה לפועל ומספר זהות או מספר רישיון עורך דין מייצג. במענה האוטומטי ניתן לקבל פרטים אודות יתרת החוב והתאריך האחרון שבו ניתנה החלטת רשם בתיק.

בירור תיקים בשעות קבלת קהל בלשכות הוצאה לפועל

על מנת לבצע בירור תיקים בהוצאה לפועל ניתן לגשת לאחת מ-24 לשכות ההוצאה לפועל הפועלות ברחבי הארץ. במסגרת שעות הפעילות וקבלת הקהל בלשכה ניתן לגשת ללשכה ולקבל מידע אישי על תיק ההוצאה לפועל. את המידע ניתן לקבל בלשכה גם כאשר התיק אינו מתנהל בלשכה אליה מבוצעת הפניה ולכן ניתן לגשת ללשכת ההוצאה לפועל הקרובה למקום המגורים ולקבל את המידע המבוקש. בלשכות אילת, קריית שמונה ובית שאן ניתנים כל השירותים המתבקשים על ידי הפונים ללשכה, גם כאשר התיק מתנהל בלשכה אחרת.

 

משרד הופמן רוז הוא בעל ניסיון רב ומוצלח במתן ייעוץ וליווי מקצועי לחייבים בהוצאה לפועל. חושש שיש לך חוב בהוצאה לפועל? יש לנו מה להציע! פנה עוד היום לפגישת ייעוץ חינם. 

 

    

    

 

 

על המחבר

צביקה הופמן

לאחר סיום לימודיו לתואר ראשון במשפטים (LL.M) בקריה האקדמית אונו, התמחה צביקה בתחומי המשפט האזרחי – הוצאה לפועל, נזיקין, תעבורה ועוד. עו"ד הופמן חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין בישראל. צביקה דובר עברית ואנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *