במסגרת ההתנהלות השגרתית של התיק בלשכת ההוצאה לפועל ובהנחה שמתקיימים תקשורת ועדכון שוטפים בין הצדדים בתיק לבין הלשכה, עניינים פרוצדוראליים כדוגמת סגירת תיק אמורים להתבצע על ידי הלשכה באופן אוטומטי. במציאות כידוע, הדברים לא עובדים תמיד "לפי הספר" ובמקרים שבהם מסיבה כלשהי התיק לא נסגר אוטומטית על ידי הלשכה, מתעורר הצורך להגיש בקשה לסגירת התיק. את הבקשה לסגירת התיק נדרש להגיש על גבי מסמך בקשה ייעודי – טופס סגירת תיק הוצאה לפועל. בשורות הבאות נסקור את המידע הרלוונטי ונסביר כיצד יש למלא נכונה את הטופס המתאים על מנת לעבור גם את המשוכה הזו בקלות ככל האפשר.
מתי מתעורר הצורך לבקש סגירת תיק הוצאה לפועל?
הגשת בקשה לסגירת התיק על ידיכם כחייבים עשויה להידרש במקרים הבאים –
- הגשתם התנגדות לביצוע שטר או התנגדות לתביעה על סכום קצוב והתנגדותכם התקבלה.
- העלתם טענת פרעתי וטענתכם התקבלה.
- לאחר שהגעתם להסדר עם הזוכה וביצעתם אותו.
- מילאתם אחר כל מה שנדרש לפי פסק הדין שעל בסיסו נפתח התיק.
מעוניין בפרטים נוספים בהתמודדות עם חוב בהוצאה לפועל? <<פנה אלינו לפגישת ייעוץ חינם.>>
הכירו את טופס 231
טופס 231 הידוע גם כטופס "בקשות כלליות 3" הוא הטופס שיהיה עליכם למלא בדרך אל סגירת תיק ההוצאה לפועל כנגדכם. את הטופס ניתן למצוא באתר רשות האכיפה והגבייה כקובץ PDF. לאחר שתורידו ותדפיסו אותו תצטרכו למלא את הפרטים הבאים:
- מספר תיק ההוצאה לפועל, הלשכה בה מתנהל התיק ותאריך הגשת הבקשה.
- לסמן ב-X בריבוע המתאים את עובדתם היותכם החייב בתיק.
- למלא את פרטיכם האישיים כולל שם מלא, מספר זהות, כתובת מגורים ומספר טלפון.
- לסמן ב-X את ריבוע [71] המציין כי מדובר בבקשה לסגירת התיק.
- לציין את סיבת הסגירה.
בתחתית הטופס נדרשת גם חתימת המבקש.
האם צריך לצרף משהו אל טופס הבקשה?
מאחר שבקשת חייב לסגירת התיק חייבת להיעשות תחת נסיבות מסוימות הקבועות בחוק, לרוב במקרים אלה יהיה צורך לצרף אל הבקשה גם את האסמכתאות והמסמכים שעל בסיסם מוגשת הבקשה. לרוב מדובר בצירוף ההסכם בין הצדדים, החלטה מקורית של בית משפט, הוכחה על העברת תשלום לזוכה וכיו"ב.
מי יכול למלא את הטופס ולהגיש את הבקשה?
כפי שקורה כמעט בכל בקשה או פעולה בתיק ההוצאה לפועל, מי שיכול ורשאי על פי חוק למלא את טופס הבקשה לסגירת תיק מטעמכם הוא אתם או עורך הדין שמיניתם כבא הכוח שלכם בתיק.
אל מי מגישים את הטופס המלא והמסמכים הנלווים?
את הבקשה לסגירת התיק ניתן להגיש בדרכים שונות, על פי נוחיותכם. אם אתם מיוצגים על ידי עורך דין בהליך תוכלו לרוב להגיש את הבקשה באופן מקוון דרך ה"אזור האישי" שאליו יש לעורך הדין גישה ישירה. אמצעי הגשה אחרים:
- הגשה ישירות בלשכה – תוכלו להגיש את הטופס המלא בכל לשכות ההוצאה לפועל.
- שליחה בדוא"ל- ניתן לשלוח לכתובת הדוא"ל של הלשכה בה מתנהל התיק.
- פקס – ניתן לשלוח את הטופס המלא בפקס אל הלשכה בה מתנהל התיק.
- באמצעות דואר ישראל – ניתן לשלוח לכתובת הדואר של הלשכה בה מתנהל התיק.
מה קורה אחרי שמוגשת הבקשה?
בהנחה שהבקשה הוגשה כדין וכנדרש, רשם ההוצאה לפועל אמור להורות ללשכה לסגור את התיק. עם סגירת התיק יופסקו ויבוטלו כל ההליכים שהתקיימו בו ובין היתר ויוסרו עיקולים והגבלות שהוטלו במסגרתו. על החלטה של רשם שלא לסגור את התיק, ניתן להגיש ערעור או בקשה לרשות ערעור (בהתאם למקרה הספציפי) לבית משפט השלום.